آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

استقبال چين از پيشرفت موضوع هسته‌ای ايران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - استقبال چين از پيشرفت موضوع هسته‌ای ايران

چین امیدوار است ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بتوانند برای اطمینان از اجرای کامل و موثر توافقات مربوط با یکدیگر تعامل و همکاری کنند. ما همچنین امیدواریم ایران و گروه 5+1 به زودی به توافقی جامع دست یابند.

چین روز سه شنبه از پیشرفت های اخیر میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موضوع هسته ای ایران استقبال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوآ؛ اظهارات "هوآ چونیینگ"، سخنگوی  وزارت امور خارجه چین پس از بیان شد که گزارش های رسانه ای روز یکشنبه نشان داد اطلاعات به روز شده درباره طراحی رأکتور آب سنگین اراک در ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

 این مقام چینی گفت: چین امیدوار است ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی  بتوانند برای اطمینان از  اجرای کامل و موثر توافقات مربوط با یکدیگر تعامل و همکاری کنند. ما همچنین امیدواریم ایران و گروه 5+1 به زودی به توافقی جامع دست یابند.

ایران و گروه پنج بعلاوه یک یعنی انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، و آمریکا به اضافه آلمان، ماه نوامبر گذشته توافق اولیه ای را امضا کردند که در آن ایران با محدود ساختن برنامه هسته ای خود در برابر کاهش برخی تحریم های مالی موافقت کرد.

ظرفیت غنی سازی اورانیوم ایران و رأکتور آب سنگین اراک بخش مهمی از گفتگو ها برای دست یابی به یک توافق هسته ای جامع میان ایران و شش قدرت جهانی به شمار می رود. ایران پیشنهاد کرده است هسته اصلی رأکتور اراک را دوباره طراحی کند و تولید پولوتونیوم این مجموعه را به یک پنجم ظرفیت کنونی آن کاهش دهد.

دور چهارم گفتگوها میان ایران و گروه 5 بعلاوه یک برای آغاز تدوین پیش نویس توافقی جامع  با ایران برای هفته آینده برنامه ریزی شده است. توافقی که علاوه بر اینکه شش قدر ت جهانی را مطمئن می سازد که فناوری هسته ای ایران برای اهداف نظامی به کار نخواهد رفت، به ایران اجازه خواهد داد تا برنامه هسته ای خود را پی گیری کند. 

اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------