آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

خبرسازی منابع اسرائیلی در مورد غرق شدن یک زیردریایی ایرانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,زیردریایی ایرانی

 

اخبار سیاست خارجی - خبرسازی منابع اسرائیلی در مورد غرق شدن یک زیردریایی ایرانی

وبسایت اسرائیلی دبکا مدعی شده است که یک زیردریایی پنهانکار ایرانی از کلاس غدیر اخیرا و در جریان آماده شدن برای تمرین غرق کردن ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی، در نزدیکی تنگه هرمز غرق شده است. بنا به ادعای منابع اسرائیلی، ایران علاوه بر خلیج فارس، برنامه‌هایی برای از کار انداختن شناورهای آمریکایی در دریای مدیترانه نیز دارد.

به گزارش «تابناک»، این ادعای خود را با اخبار متعدد مربوط به توان دریایی ایران و برنامه‌های آن برای توسعه ترکیب کرده و نوشته که ایران تلاش کرده است اخبار مربوط به حادثه برای این زیردریایی را مخفی کند.

بنا به ادعای دبکا، ایران برای نجات ده نفر خدمه این زیردریایی، مخفیانه از تیم‌های چینی و روسی کمک خواسته است ولی آنها بعد از مدت کوتاهی به دلیل قطعی شدن زنده نماندن خدمه از تلاش دست کشیده‌اند و ایران با این پرسش مواجه شده است که آیا جستجو برای یافتن زیردریایی را با ریسک فاش شدن برنامه‌های مخفیانه خود برای غرق کردن ناوهای هواپیمابر امریکایی ادامه دهد یا خیر. تا زمانی که زیردریایی در کف آب باقی بماند یافتن آن توسط نیروهای دیگر با توجه به فناوری پنهانکاری آن مشکل خواهد بود.

دبکا مدعی شده است که زیردریایی ایرانی قرار بوده است قابلیت‌های خود برای غرق کردن ماکت ناو هواپیمابر نیمیتز را نشان دهد که پس از مشاهده ان در تصاویر ماهواره‌ای، عده‌ای در ایران احتمال دادند برای استفاده در یک فیلم سینمایی ساخته شده است ولی بعدا دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که نیروهای ایرانی باید برای هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر آمریکایی تمرین کرده و با نقاط ضعف و قوت دشمن آشنا شوند.

سخنان سردار فدوی در مورد غرق کردن شناورهای کوچک و بزرگ آمریکایی در روزهای اخیر خبرساز شده است. دبکا سخنان فدوی را با سفر شرمن و رایس به منطقه و مذاکرات آنها با مقامات اسرائیلی مرتبط دانسته است. از نگاه دبکا، سخنان سردار فدوی هشداری به ایالات متحده بوده است که درگیر شدن نتانیاهو با ایران برای آمریکایی‌ها پرهزینه خواهد بود.

منابع اسرائیلی معتقدند که طراحان نظامی ایران، به زیردریایی‌های غدیر ماموریت متوقف کردن ناوهای هواپیمابر آمریکایی در یک نقطه را داده‌اند تا قایق‌های تندروی ایرانی با اژدرهای خود از زوایای مختلف به آن حمله‌ور شوند. به اعتقاد آنها، کارشناسان نیروی دریایی ایران، روی غرق کردن و یا از کار انداختن آنها حساب کرده‌اند.

به گمان اسرائیلی‌ها، ایران همچنین به دنبال یافتن راه‌هایی برای بی‌اثر کردن شناورهای رزمی آمریکا در دریای مدیترانه است تا از حمله آنها به حزب‌الله در لبنان و یا برخاستن هواپیما از آنها برای حمله به ایران جلوگیری کنند.

در حالی که کارشناسان غربی، ارزیابی‌های متفاوتی از توانایی‌های قایق‌های تندرو ایران منتشر کرده‌اند، مسلح شدن احتمالی آنها به موشک‌های دوش‌پرتاب ضد هلی‌کوپتر اتفاقی جدید است. منابع غربی تعداد این شناورهای کوچک را حدود ده‌هزار فروند برآورد کرده‌اند.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------