آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

9 سند همکاری بین ایران و پاکستان امضا شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رابطه ایران و پاکستان

 

اخبار سیاست خارجی - 9 سند همکاری بین ایران و پاکستان امضا شد

9 سند و تفاهمنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دقایقی پیش با حضور نواز شریف نخست وزیر پاکستان و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد امضا شد. 

به گزارش ایرنا، یادداشت تفاهم تشکیل کمیسیون عالی مرزی یکی از این اسناد است که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان آن را امضا کردند.
 
یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه در جلوگیری و ممانعت از پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز دیگر سندی است که توسط علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی و محمد اسحاقدار وزیر امور دارایی و اقتصادی پاکستان امضا شد.
 
تفاهمنامه بعدی در زمینه واحد اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران و واحد نظارت مالی جمهوری اسلامی پاکستان است که درخصوص همکاری برای تبادل اطلاعات مالی مربوط به مبارزه با پولشویی توسط علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران و محمد اسحاقدار وزیر امور دارایی و اقتصاد جمهوری اسلامی پاکستان امضا شد.
 
از دیگر اسناد امضا شده می توان به یادداشت تفاهم همکاری های آماری بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان اشاره کرد که توسط علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران و محمد اسحاقدار وزیر امور دارایی و اقتصاد جمهوری اسلامی پاکستان امضا شد.
 
یادداشت تفاهم همکاری درخصوص پیشگیری و مقابله با آلودگی ناشی از کشتی ها را نیز «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان امضا کردند.
 
برنامه مبادلات فرهنگی، علمی، آموزشی، فنی بهداشتی و امور جوانان و خانواده رسانه ای و ورزشی دیگر سند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان آن را امضا کردند.
 
همچنین در مراسم امضای اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان یادداشت تفاهم همکاری ورزشی میان دو کشور توسط محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ایران و وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان امضا شد.
 
به گزارش ایرنا موافقتنامه انتقال محکومین میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان نیز به امضای مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری و سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان رسید.
 
تفاهمنامه همکاری متقابل میان شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه و تجارت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان آخرین سندی است که در جریان سفر دو روزه نوازشریف به تهران به امضای طرفین رسید.
 
محمدنواز شریف نخست وزیر پاکستان پیش از ظهر امروز برای سفری دو روزه وارد تهران شد تا با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند و روابط دوجانبه و تقویت همکاری های اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.
 
نوازشریف در نخستین ساعات حضور در تهران مورد استقبال رسمی اسحاق جهانگیری معاول اول رییس جمهوری قرار گرفت.
 
نخست وزیر پاکستان همچنین با حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت و گو و سپس در ضیافت ناهار دکتر روحانی شرکت کرد.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------