آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سخنگوی اشتون: وارد مرحله جدید مذاکرات شدیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - سخنگوی اشتون: وارد مرحله جدید مذاکرات شدیم

سخنگوی کاترین اشتون،گفت:در مرحله جدید از مذاکرات هسته ای که از امروز آغاز شده، طرفین همه تلاش خود را برای دستیابی به توافق جامع انجام می دهند و امیدواریم هرچه زودتر به این هدف دست یابیم.

به گزارش تابناک، مایکل مان،ظهر چهارشنبه به وقت محلی بعد از پایان نشست افتتاحیه ایران و گروه 1+5، در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: نشست افتتاحیه ایران و 1+5 حدود یک ساعت به طول انجامید که دو طرف طی آن نظرات خود را درمورد تدوین متن مشترک توافق مطرح کردند.

مایکل مان خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و گروه 1+5 بعداز ظهر امروز نیز ادامه خواهد یافت اما هنوز شکل آن مشخص نیست.

سخنگوی اشتون تاکید کرد: برنامه ما این است که این مرحله از مذاکرات که با هدف دستیابی به یک راه حل جامع برای توافق هسته ای نهایی آغاز شده تا روز جمعه ادامه داشته باشد.

مایکل مان خاطرنشان کرد: ما وارد یک مرحله جدید شده ایم و همه طرفین بسیار متعهد هستند نسبت به مذاکرات،نشست ها در سطح کارشناسی نیز همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ما در این مرحله درمورد این موضوع تبادل نظر می کنیم که یک توافق نهایی به چه شکلی خواهد بود، ضمن اینکه مذاکرات سختی است زیرا موضوعات و سوالات فنی بسیار پیچیده ای همچنان مطرح است که باید بررسی می شود.

مایکل مان تاکید کرد: همه کوشش های خود را انجام می دهیم تا هرچه زودتر به توافق برسیم و مهم آن است که بتوانیم توافق جامع و خوبی داشته باشیم.

سخنگوی خانم اشتون همچون همیشه در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران از بیان جزییات مذاکرات خودداری کرد و گفت: فقط زمانی توافق نهایی خواهیم داشت که در رابطه با همه موضوعات مطرح به توافق دست یافته باشیم.

مایکل مان افزود: مهمترین هدف ما از مذاکرات دستیابی به یک توافق جامع است که بتواند جامعه بین المللی را درمورد ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران متقاعد کند.

نشست افتتاحیه ایران و گروه 1+5 در روز چهارشنبه در اولین روز از مذاکرات هسته ای در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار و حدود یک ساعت به طول انجامید که طرفین در این نشست ایده های کلی خود را درخصوص چارچوب توافق و نحوه نگارش متن بیان کردند.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------