آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رزمایش آمریکا و رژیم اسرائیل با هدف مقابله با موشک‌های ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - رزمایش آمریکا و رژیم اسرائیل با هدف مقابله با موشک‌های ایران

هشدار وزیر خارجه ایران به غرب درباره مذاکرات هسته‌ای، اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، سفر تیمی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، رزمایش مشترک آمریکا و رژیم اسرائیل با هدف مقابله با ایران و بازتاب طرح‌های ایران برای فرستادن سه ماهواره به مدار زمین، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

رزمایش آمریکا و رژیم اسرائیل با هدف مقابله با موشک‌های ایرانهشدار وزیر خارجه ایران به غرب درباره مذاکرات هسته‌ای، اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، سفر تیمی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، رزمایش مشترک آمریکا و رژیم اسرائیل با هدف مقابله با ایران و بازتاب طرح‌های ایران برای فرستادن سه ماهواره به مدار زمین، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان به موضوع هسته‌ای اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری کویت، موضع‌گیری روز گذشته وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که نسبت به از دست رفتن فرصت به غرب هشدار داده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، محمد جواد ظریف به غرب هشدار داده فرصت موجود برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای با ایران را از دست ندهد. در این مطلب به نقل از ظریف آمده است: «مذاکرات دشوار بود، اما رسیدن به توافق امکان‌پذیر است. با این حال، توهمات باید از بین برود. نباید بار دیگر فرصت را از دست داد».

در همین زمینه، روزنامه «تودی زمان» به زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+ ۵ اشاره کرده و می‌نویسد، به گفته سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، دور بعدی این مذاکرات در روزهای شانزدهم تا بیستم ژوئن برگزار خواهد شد.

این روزنامه اشاره می‌کند، ‌در گزارش‌های منتشره از سخنان عراقچی، به هیچ گونه جزئیات دیگری از این مذاکرات اشاره‌ای نشده است. در این مطلب آمده که آخرین دور مذاکرات دو طرف در وین ـ که چند روز پیش برگزار شد ـ پیشرفت اندکی داشت.

تودی زمان همچنین با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها می‌نویسد، غرب خواستار محدود کردن برنامه غنی‌سازی و دیگر فعالیت‌های هسته‌ای حساس ایران است.

از سوی دیگر، روزنامه «تایمز اسرائیل» از سفر تیمی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، یکی از بازرسان ارشد آژانس، روز دوشنبه (امروز) به تهران سفر می‌کند تا درباره بر‌طرف کردن «نگرانی‌های باقی مانده» در موضوع هسته‌ای ایران، با مقامات ایرانی ‌گفت‌و‌گو کند.

در این مطلب به نقل از بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران آمده است: «ترو وارجورانتا، بازرس ارشد‌‌ به همراه یک هیأت به ایران سفر خواهد تا درباره برطرف کردن نگرانی‌های باقی مانده و روشن نمودن برخی ابهامات، با مقامات هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کند»؛ قرار است گفت‌و‌گوهای دو طرف در تهران روز سه‌شنبه آغاز شود.
 
اما در میان دیگر مطالب، سایت خبری «آروتز شوا» از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و رژیم اسرائیل با هدف آمادگی جهت مقابله با حملات موشکی احتمالی از سوی ایران خبر داده است.

به نوشته این سایت، محتوای این رزمایش، ‌شبیه‌سازی یک حمله موشکی چندجانبه علیه رژیم اسرائیل از سوی غزه، لبنان، سوریه و ایران بوده است. در این رزمایش، حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در سرزمین‌های اشغالی به همراه بیش از ۴۰۰۰ سرباز اسرائیلی شرکت داشته‌اند و در آن سناریوهای گوناگونی ‌بررسی شده که از جمله، شامل ارسال سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته از آمریکا برای رژیم اسرائیل بوده است.

در پایان، روزنامه «پاکستان تودی» موضوع فرستادن سه ماهواره از سوی ایران به مدار زمین را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می‌نویسد، یک مقام ایرانی گفته کشورش می‌خواهد در ‌سال جاری، سه ماهواره طراحی و ساخته شده در داخل را به مدار زمین بفرستد.

در این راستا، حمید فاضلی، معاون سازمان فضایی ایران گفته، در سال جاری، ماهواره‌های شریف، تدبیر و فجر در ‌ایران‌ بهره‌برداری ‌خواهند شد. فجر، یک ماهواره مخصوص مانیتورینگ است که توسط کار‌شناسان ایرانی طراحی و ساخته شده است. ماهواره تدبیر نیز به دست دانشجویان دانشگاه علم و صنعت طراحی شده و نسخه به‌روز شده‌ای از ماهواره «نوید علم و صنعت» به شمار می‌رود.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------