آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

نامه معاون روحانى به معاون دبيركل سازمان ملل



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سازمان ملل

 

اخبار سیاست خارجی - نامه معاون روحانى به معاون دبيركل سازمان ملل

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نامه‌ای خطاب به معاون دبیرکل سازمان ملل درباره ربودن دختران نیجریه‌ای، حمله شبه‌نظامیان بوکوحرام به یک مدرسه و ربودن ده‌ها دانش‌آموز دختر توسط این گروه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، نامه‌ شهیندخت مولاوردی خطاب به خانم ملامبو، معاون دبیرکل و مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل متحد، بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
سرکار خانم
جناب آقای
خبر تأسف بار و هراس انگیز ربودن دختران دبیرستانی در نیجریه توسط گروه تکفیری تروریستی "بوکوحرام" و اعلام فروش آنها به بردگی چنان شوک‌آور بود که وجدان هر انسانی را به درد آورد. اما چنین نشد. گویی گوش جهان از خشونت و افراط کر شده است. فاجعه بارتر آنکه این گروه اعلام کرده است که این اقدام ضدالهی و ضد انسانی را برای اعتلای اسلام و برای اجرای قوانین شریعت انجام داده است.

اسلام با شعار"طلب العلم فریضه کل مسلم" همه انسانها را بدون در نظر گرفتن طبقه اجتماعی، رنگ، نژاد و جنسیت به تحصیل علم فرا می خواند. در اهمیت کسب علم همین بس که بزرگان دین همواره در مقایسه علم و عبادت، جانب علم را گرفته اند و آنرا عبادتی بزرگ دانسته اند.

اگر امروزه حق تحصیل و آموزش از ابتدایی ترین و بد یهی ترین حقوق بشری است و بعضاٌ نیز مورد غفلت قرار می گیرد، اما اسلام از آن بعنوان تکلیف یاد کرده است. پانزده قرن پیش در کتاب مقدس مسلمانان به «قلم» و «آنچه می نویسد» قسم یاد شده است و آغازین کلامی که در بعثت پیامبر اکرم اسلام(ص) با گوش جانها شنیده شد و بر تاروپود وجود بشریت طنین انداز شد، «خواندن» بود و دعوت به خدایی که «به انسان می آموزد آنچه را که نمی داند».

اگر دیروز این کتاب مقدس بر جاهلیت های سنتی خط بطلان کشید و زنده به گورکنندگان دخترکان معصوم را تا همیشه تاریخ مورد عتاب و خطاب قرار داد که «به کدامین گناه کشته شده اند؟» و زنجیرهای بردگی را به مرور از پایشان باز کرد، امروزه و در عصر جاهلیت های مدرن گروهی که خود را اسلامگرا می خواند، با رجعت به گذشته همچنان بر عصبیت های جاهلی و رسوبات نگرش های منحط و متروک خود پای می فشارند و به اسم اسلام ولی به رسم جاهلی دختران را دوباره زنده به گور می‌کنند. در صدر اسلام سفارش شده بود که هر برده‌ای که ده نفر را آموزش دهد آزاد می‌شود حال گروهی بنام رسول‌الله دختران را به جرم آموزش به بردگی می‌کشانند.

به راستی که اینان و هم مسلک هایشان با مشوّش کردن سیمای انسانی و رحمانی دین اسلام تیشه به ریشه آن می زنند، آن هم دینی که پیامبرعظیم الشأنش رحمه للعالمین است و هدف از بعثت خود را اتمام و اکمال مکارم اخلاقی می داند.

امروزه سکوت در برابر این اعمال ظلم به اسلام و تشریک مساعی در این جنایت ها علیه اسلام است و بر اندیشمندان دین باور و مصلحان درد آشنا و زمان شناس و عدالت جو و آزادیخواه در سراسر جهان است تا با زدودن این زنگارها از چهره دین، بیش از زنان به داد اسلام برسند؛ اسلامی که بیشترین قابلیت و ظرفیت را در تطبیق و سازگاری با اقتضائات و شرایط و تحولات اجتماعی دارد و می تواند پاسخگوی سؤالات و نیازهای جدید و زمانه باشد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با یادآوری قطعنامه WAVE "، پیشنهاد ریاست جمهوری ایران برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری، بر ضرورت عزم جهانی برای مبارزه با اینگونه اعمال ضد انسانی، که تنها با اغراض سیاسی و با هدف اسلام ستیزی و اسلام هراسی صورت می گیرند تأکید می نماید. ترور جز بی ثباتی و نا امنی و نفرت افکنی ثمری ندارد. بی گمان آموزش و تحصیل زنان و دختران کلید توانمندسازی و پیش شرط غلبه بر فقر، گرسنگی و بیماری در جوامع می باشد.

 

لذا ضمن ابراز همدردی با خانواده های دختران ربوده شده وقوع چنین فجایعی را محکوم نموده و خواستار تلاش هر چه بیشتر مقام های ذیربط و همه خیرخواهان برای بازگرداندن هر چه سریعتر این دختران مظلوم به آغوش اسلام و خانواده هایشان است. با این امید که بشریت لذت زندگی در جهانی عاری از خشونت و افراطی گری را به زودی تجربه کند

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------