آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

توضیحات مایکل مان در مورد مذاکرات وین



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مایکل مان

 

اخبار سیاست خارجی - مایکل مان: مذاکرات وین پیچیده بود اما پیشرفت داشت

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات در وین - بین ایران و گروه 1+5 - پیچیده بود اما پیشرفت داشت.

مایکل مان با رد این دیدگاه که «چرا مذاکرات وین بدون هیچ پیشرفتی خاتمه یافت» گفت: نمی پذیرم هیچ پیشرفتی حاصل نشد. گفت وگوها همان گونه که همیشه ذکر کرده ایم دشوار بوده، در مذاکرات جزییات پیشرفته و پیچیده ای است که باید مطرح و در مورد آن ها بحث و توافق حاصل شود.

مایکل مان دوشنبه شب در گفت وگو با صدای آمریکا ادامه داد: این پیچیدگی ها هم در زمینه سیاسی و هم در زمینه فنی وجود دارد، ولی آنچه که خیلی مهم است، اینکه هر دو طرف واقع بین و واقع گرا باشند. مساله اصلی چیزهایی بوده که پیش تر هم آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم در معاهدات بین المللی دیگر بر آن تصریح و تاکید شده است.

وی در پاسخ به این که محمدجواد ظریف پنجشنبه گذشته مذاکرات را مثبت خواند و قرار بود روز جمعه کنفرانس خبری با اشتون برگزار کند و شما هم صحبت کنید، چه اتفاقی رح داد که انجام نشد؟ گفت: هیچ گونه برنامه نشست خبری مشترک وجود نداشت. قرار بود بیانیه مشترک صادر کنیم، اما تا گفت وگوهای طرفین پایان نیابد و فرجام کار روشن نشود، هیچ چیز قطعیت پیدا نمی کند. بنابراین برگزاری نشست یا حتی صدور بیانیه معنا ندارد.

سخنگوی اشتون گفت: تصمیم ما این است که تا در همه زمینه ها به توافق قاطع نرسیم، هیچ چیزی را اعلام نکنیم. در طی سه روز مذاکرات فشرده ای که (در وین 4) داشتیم به بسیاری از مسایل و جزییات پیچیده پرداختیم. طرف های درگیر از سوی اتحادیه اروپا و همین طور اشتون خواهان رسیدن هر چه زودتر به توافق نهایی و قطعی هستند. اما مساله این است که باید مراحل امر درست طی و تصمیم های درستی اتخاذ شود.

مان در باره اعلام ایران برای تاریخ دور بعدی مذاکرات از 16 تا 20 ژوئن، گفت: ما اکنون هیچ چیزی را تایید نمی کنیم، صحبت هایی شده از تاریخ روزهایی در ماه های ژوئن و ژوئیه، ولی در دور بعدی ما هیچ چیزی را تایید نمی کنیم.

سخنگوی اشتون افزود: ممکن است ما احتیاج به جلسات متعددی در این بین داشته باشم و بنابراین هیچ چیزی در این لحظه قطعی نیست.

وی در پایان گفت: هر دو طرف (ایران و غرب) نیاز دارند در فرجام کار به نوعی به توافق بر سر تمامی جزییات دست یابند تا درباره فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی اطمینان خاطر حاصل شود. هدف اصلی ما رسیدن به این نقطه است و در این صورت می توانیم به توافق برسیم. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------