آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی فردا در اجلاس سیکا سخنرانی می کند- دیدار با همتای چینی و پوتین در شانگهای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاست خارجی - روحانی فردا در اجلاس سیکا سخنرانی می کند- دیدار با همتای چینی و پوتین در شانگهای

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در چهارمین اجلاس سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) به شانگهای چین سفر کرده است، فردا (چهارشنبه) بعنوان هفتمین سخنران این اجلاس به مدت 7 دقیقه سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به شانگهای چین، رییس جمهوری صبح فردا (چهارشنبه) به وقت چین در محل چهارمین نشست سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) حضور می یابد.

روحانی هفتمین سخنران این اجلاس است که مدت 7 دقیقه سخن خواهد گفت.

«شی جین پینگ» رییس جمهوری جدید چین با خوش آمدگویی آغازگر این اجلاس خواهد بود و «احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به عنوان رییس دوره قبلی این اجلاس و رییس جمهوری چین به عنوان رییس دوره جدید اجلاس سیکا سخنرانی خواهند کرد.

رییس جمهوری قزاقستان که موسس اجلاس سیکا است سخنران بعدی اجلاس خواهد بود و سپس روسای جمهوری روسیه، افغانستان و جمهوری آذربایجان سخنرانی خواهند کرد؛ پس از آن نوبت به سخنرانی رییس جمهور کشورمان می رسد.

در ادامه این اجلاس پس از سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی سایر روسای هیات های شرکت کننده در اجلاس سخنرانی خواهند کرد.

روحانی عصر چهارشنبه به وقت چین با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و همچنین رییس جمهوری سریلانکا دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

شرکت در ضیافت ایرانیان با حضور جمعی از تجار، مدیران، شرکت های ایرانی در چین، دانشجویان ممتاز دوره های کارشناسی ارشد و دکتری و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های رییس جمهوری در روز چهارشنبه خواهد بود .

روحانی همچنین روز پنج شنبه با جمعی از نخبگان چینی در هتل محل اقامت خود صبحانه کاری خواهد داشت وسپس برای دیدار رسمی با «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین به کاخ ریاست جمهوری این کشور می رود تا مورد استقبال رسمی همتای چینی خود قرار گیرد.

دیدار رسمی دو جانبه رییسان جمهوری ایران و چین با ضیافت ناهار به افتخار دکتر روحانی پایان خواهد یافت. رییس جمهوری قرار است با همتای چینی خود مهمترین مسائل و موضوعات در زمینه ارتقا و گسترش روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی میان تهران – پکن را مورد بررسی قرار دهد.

سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به چین با برگزاری نشست خبری در محل اقامتش پایان خواهد یافت.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------