آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

هشدار استراو به غرب درباره مذاکره با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - هشدار استراو به غرب درباره مذاکره با ایران

روزنامه استاندارد اتریش نوشت : «جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلستان به غرب هشدار داد در مذاکرات هسته ای با ایران از توقعات بیش از حد خود دست بر دارد و انتظار زیادی نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اتریشی با اشاره به سفر دو روزه هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استراو به وین و دیدار با برخی مقام ها و شخصیت های سیاسی از جمله یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نوشت: مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران از جمله محورهای اصلی این دیدارها بوده و استراو طی اظهاراتی در این زمینه به غرب هشدار داد از انتظارات بیش از حد در مذاکرات دست بر دارد.

استاندارد در ادامه گزارش خود به نقل از استراو، نوشت: توقعات بیش از حد غرب از ایران در مرحله پایانی مذاکرات هسته ای می تواند موجب شود رییس جمهوری ایران در مقابل فشارهای داخلی در رابطه با این زیاده خواهی ها، تحت فشار قرار گیرد.

استراو که در دوره مسئولیت خود به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس، مذاکره با ایران در موضوع هسته ای را در قالب تروئیکای اروپایی برعهده داشت به این نشریه اتریشی گفت: آنچه من در سال ها مذاکره آموخته ام این است که اگر همه طرفین طرفدار دستیابی به توافق باشند، چنین چیزی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به انجام چهارمین دور مذاکرات هسته ای به میزبانی وین، گفت: با وجود اینکه مذاکرات هسته ای وین4، دستاورد محسوسی به همراه نداشته اما من نسبت به امکان پذیر بودن توافق نهایی خوشبین هستم.

وزیرخارجه اسبق انگلیس افزود: حتی اگر دستیابی به توافق نهایی منجر به این شود که در برخی از نکات، تفسیرهای متفاوتی ارائه شود؛ باز هم ارزش آن را دارد که این توافق حاصل شود.

به نوشته این روزنامه اتریشی، جک استراو همچنین در خصوص پیام منتشر شده محمد جواد ظریف درمورد مذاکرات وین 4 در توئیتر مبنی بر اینکه غرب نباید مانند سال 2005 فرصت دست یابی به توافق را از دست بدهد، گفت: من صحبت های آقای ظریف را درک می کنم و معتقدم همه باید به آن چیزی که در توافق ژنو قید شده است، پایبند باشیم و بدانیم که چه چیزی می خواهیم و گرنه اعتماد سازی امکان پذیر نخواهد بود.

استاندارد در ادامه به نقل از استراو می نویسد: ˈبی شک این لجبازی آمریکا بود که دستیابی به توافق بین سال های 2003 تا 2005 با ایران را غیر ممکن کردˈ.

این روزنامه اتریشی در همین رابطه به نقل از ˈبن والسˈ دیگر نماینده انگلیسی از حزب محافظه کار، نوشت: اگر غرب انتظار دارد ایران به صورت ناگهانی مواضع خود را تغییر دهد، باید گفت که از دست یابی به هدف خود مایوس خواهد شد.

این نماینده انگلیسی افزود: غرب اگر خواستار تغییر مواضع تهران است، باید امتیازات لازم را به این کشور بدهد.
اخبار سیاسیت خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------