آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

استقبال ایران از قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد

استقبال ایران از قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

قاسمی با استقبال از قطعنامه شورای امنیت، آن را نشانه‌ای از عزم جامعه جهانی در پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و احیای حقوق مردم فلسطین خواند و گفت: البته اسرائیل تاکنون به هیچ یک از الزامات حقوقی بین‌المللی پایبند نبوده است.

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت اشغالگری و شهرک سازی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی که متضمن حمایت از تحقق خواسته‌های برحق فلسطینیان و تقویت جایگاه بین‌المللی فلسطین و در جهت مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های توسعه طلبانه این رژیم باشد، استقبال می‌کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پرواضح است که سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌ها در اراضی فلسطینی در مغایرت کامل با قواعد و حقوق بین‌المللی است که جمهوری اسلامی ایران بارها بر این مسئله تأکید کرده است. تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل، علی‌رغم سابقه طولانی‌مدت برخی قدرت‌ها در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی به ویژه با استفاده از حق وتو در شورای امنیت، به عنوان نشانه‌ای از عزم جامعه جهانی در پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و احیای حقوق مردم فلسطین، مورد استقبال است؛ البته تجربه جامعه بین‌المللی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از میثاق‌ها و الزامات حقوقی بین‌المللی پایبند نبوده است.

 

به گزارش فارس، قاسمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آگاهی بین‌المللی نسبت به جنایات و ماهیت غاصب و اشغالگر رژیم صهیونیستی در حال افزایش است. از نظر ما، حل مسئله فلسطین نیازمند اهتمام جدی و قاطع جامعه بین‌المللی در راستای احقاق حقوق مسلّم مردم مظلوم فلسطین و مقابله با سیاست‌های توسعه طلبانه و اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی است. انتظار می‌رود جامعه بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد با گذشت بیش از هفت دهه گام‌های اساسی و مؤثری در این زمینه بردارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------