آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمانو: به راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران ادامه می دهیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کردکه آژانس بر روند انتقال سانتریفیوژهای مازاد ایران از تاسیسات فردو نظارت داشته است.

به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در  بخش‌هایی از صحبت‌های آغازین خود در نشست شورای حکام آژانس به موضوع نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌ها ی هسته‌ای ایران ذیل توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 حاصل و در ژانویه 2016 اجرایی شد، پرداخت.

 

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمانو گفت: من گزارش خود را از راستی‌آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به شما ارائه دادم. آژانس بیش از یکسال است که اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک  (برجام) را مورد راستی‌آزمایی و نظارت قرار  می‌دهد.

 

وی در ادامه گفت: آژانس در ژانویه  روند انتقال سانتریفیوژها و زیربناهای مازاد ایران از سایت  غنی‌سازی سوخت  فردو به کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز را راستی‌آزمایی کرد و این تجهیزات هم اکنون تحت نظارت پیوسته آژانس ذخیره شده‌اند.

 

وی همچنین تصریح کرد: گزارش من اطلاعات بیشتری در ارتباط با ذخیره اورانیوم با غنای پایین ایران ، آن‌گونه که کمیسیون مشترک طبق برجام خواستار آن شده است، ارائه می‌دهد.

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: آژانس کماکان به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت توافقات پادمانی ادامه می‌دهد و ارزیابی‌های مربوط به عدم وجود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده از سوی ایران ادامه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------