آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

منبع غربی: 1+5 حق غنی سازی ایران را پذیرفت



1+5 حق غنی سازی ایران را پذیرفت

اخبار خوش از ژنو/منبع غربی: 1+5 حق غنی سازی ایران را پذیرفت

شنیده های خبرنگار مهر در راهروهای محل برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 حاکیست که وزیر خارجه روسیه قرار است در سفر به ژنو علاوه بر دیدار با نماینده سازمان ملل در امور سوریه با همتای ایرانی خود نیز دیدار کند.

به گزارش مهر، در حالی که مذاکرات ایران و 1+5 که از صبح امروز در قالب مذاکرات بین ظریف و اشتون ادامه پیدا کرده بود به منظور مذاکرات داخلی دو طرف متوقف شده است ، خبرنگار مهر مستقر در محل مذاکرات کسب اطلاع کرده است که لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه عازم ژنو خواهد شد. وی به منظور دیدار با اخضر ابراهیمی به ژنو سفر می کند و این احتمال وجود دارد که اخضر ابراهیمی با وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیداری داشته باشد.
 
همچنین گفته می شود  که کاترین اشتون در حال مذاکره یا اعضای 1+5 است و جلسات داخلی آنها بعد از ظهر امروز نیز ادامه خواهد داشت. بعد از این جلسه اشتون به دیدار ظریف می رود و خیلی از موضوعات از جمله حضور وزرای خارجه کشورهای 1+5 احتمالا بر اساس توافق های این جلسه مشخص خواهد شد.

همچنین از منایع غربی و امریکایی حاضر در محل مذاکرات نیز شنیده شده است که ایران و 1+5 بحث خود در خصوص غنی سازی را با پذیرش حقوق ایران در متن نهایی به پایان رسانده اند و اکنون در حال مذاکره بر روی رآکتور اراک هستند.

گفتنی است وزیر امور خارجه پیشتر در اظهار نظری درباره مذاکرات تاکید کرده بود: خیلی از موضوعات در مسیر حل شدن است. ما همیشه گفته ایم که غنی سازی ایران قابل مذاکره نیست ما غنی سازی در خاک ایران را ادامه خواهیم داد و این حق ماست که آن را اعمال می کنیم و طرف مقابل باید به ما احترام بگذارد و هیچ راه حلی بدون غنی سازی نخواهد بود لذا من فکر نمی کنم غنی سازی بتواند خارج از هرگونه راه حلی باشد و نخواهد بود.
/مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------