آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آلن ایر: در مذاکره خوب پیشرفت کردیم/ کری برای توافق احتمالی به ژنو می‌آید



کری برای توافق احتمالی به ژنو می‌آید

آلن ایر: در مذاکره خوب پیشرفت کردیم/ کری برای توافق احتمالی به ژنو می‌آید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این که در مذاکره با ایران خوب پیشرفت کردیم و امیدواریم پیشرفت بیش‌تری داشته باشیم، گفت: وزیر خارجه آمریکا عازم ژنو می‌شود تا اگر توافقی حاصل شد در ژنو باشد.

آلن ایر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هدف سفر جان کری به ژنو خاطرنشان کرد: در چند روز پیش پیشرفت خوبی داشتیم و اشتون که در حال رهبری مذاکرات است گفت‌وگوها را دنبال می‌کند.

او با اشاره به ادامه مذاکرات تا نیمه شب در ژنو افزود: فکر می‌کنیم مذاکراتی طولانی امشب خواهیم داشت. الان کار در حال انجام است و اشتون سخت در تلاش است و کری به دلیل دوری مسافت زودتر عازم ژنو شد تا اگر توافق حاصل شد در ژنو باشد.

ایر با بیان این که دو طرف سخت در حال کار کردن هستند ادامه داد: ما می‌توانیم بیش‌تر پیشرفت کنیم. نباید تصور کنیم که الان در حالت انفعال در مذاکرات هستیم. اشتون از سوی شش کشور سخت در حال تلاش است. اختلافات را کم‌تر کردیم و مواضع را به هم نزدیک کردیم. این پیشرفت در ساعات گذشته ادامه پیدا کرد و وزیرخارجه ما، جان کری به دلیل این پیشرفتی که حاصل شد تصمیم گرفت عازم ژنو شود تا فردا در جلسه با همتایان خود حضور یابد تا توافقی حاصل شود.

/ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------