آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مان: اجرای توافق هسته ای ایران در ژنو هنوز آغاز نشده است/ مشخص شدن زمان مذاکرات در سطح کارشناسی



اخبار,اخبارجدید,اجرای توافق هسته ای ایران در ژنو

اخبار سیاست خارجی -  سخنگوی کاترین اشتون : اجرای توافق هسته ای ایران در ژنو هنوز آغاز نشده است

سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد : کاراجرایی توافق اخیر ژنو بین ایران و گروه 1+5 هنوز آغاز نشده و تاریخ شروع آن نیز تعیین نشده است.

مایکل مان سخنگوی مذاکره کننده اصلی قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای ایران به خبرگزاری فرانسه گفت : تاریخ واقعی برای شروع دوره شش ماهه گام اول هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین ، مان گفت : این امر همچنین بستگی به نتیجه مذاکرات فنی با ایران در مورد اجرای ترتیباتی دارد که بزودی صورت خواهد گرفت.

ایران روز یکشنبه با امریکا ، چین ، روسیه ، انگلیس ، فرانسه و آلمان که گروه پنج به اضافه یک را تشکیل می دهند در مورد توقف برخی از فعالیت هسته ایش در ازای کاهش بخشی از تحریمها به توافق رسید.

یک دیپلمات غربی در وین مقر دیده بان هسته ای سازمان ملل گفت : آنها انتظار دارند که این دوره شش ماهه از ژانویه شروع شود و احتمالا هفته آینده مذاکره در سطح کارشناسی برگزار خواهد شد.

این دیپلمات به شرط عدم افشای هویت خود گفت : ˈ در کل درک این قضیه مبهم است ولی درک خود من این است که در ژانویه این دوره شش ماهه آغاز می شود. ˈ

وی افزود : کارشناسان قرار است هفته آینده در مورد نحوه تفسیر آن سند ( توافق یکشنبه ) بطور مشخص تر و عملی تر مذاکره کنند. محرک بسیار قوی برای این کار وجود دارد. همه می دانند که فرصت محدودی برای حرکت درست به این سمت وجود دارد. ˈ

شش قدرت جهان ، ایران و دیده بان سازمان ملل یعنی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است، کمیسیون مشترکی برای تعیین زمان دقیق و نحوه نظارت آژانس بر اجابت درخواستها از ایران تشکیل دهند.

یک دیپلمات دیگر به خبرگزاری فرانسه گفت : این جزئیات ˈ فنی و تدارکاتی ˈ نیاز به کار طی روزهای آتی دارد ولی هنوز باید ظرف زمانی مشخصی برای این نشست ها تعیین شود.ˈ

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------