آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

طرح سناتورها برای بی اثر کردن وتوی تحریم ایران توسط اوباما



اخبار, وتوی تحریم ایران توسط اوباما


اخبار سیات خارجی - طرح سناتورها برای بی اثر کردن وتوی تحریم ایران توسط اوباما

گروهی از سناتورهای آمریکایی به رهبری «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات سنا در تلاشند تا تحریم های ایران را به نحوی تصویب کنند تا دولت امکان وتوی آن را نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاوران سنای آمریکا می گویند «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات سنا تلاش می کند لایحه تحریم های مشروط علیه ایران را تا ماه آینده میلادی به رأی بگذارد. اجرای این تحریم ها به شکست توافق ژنو منوط خواهد بود. این تلاش ها در حالی صورت می گیرد که سخنگوی کاخ سفید دیروز کنگره را به وتوی تحریم های احتمالی تهدید کرد.

مشاوران و نمایندگان سنای آمریکا می گویند رید قصد دارد این طرح تحریم ها را بر اساس اصل 14 مطرح کند. این اصل به او اجازه می دهد روند عادی ارائه طرح را که باید از طریق کمیته ها باشد، دور زده و طرح را مستقیما به رأی بگذارد.

این اقدام رید می تواند زمینه ساز رویارویی 25 سناتور دموکرات و جمهوری خواه حامی افزایش تحریم ها و دولت «باراک اوباما» و حامیان وی در کنگره از جمله سران 10 کمیته سنا، باشد.

این طرح که روز پنج شنبه از آن رونمایی شده، میزان صادرات نفت ایران را کاهش داده و جریمه هایی را برای دیگر صنایع ایران در نظر می گیرد، البته تنها در صورتی که تهران مفاد توافق هسته ای ژنو را که ماه گذشته به دست آمد، نقض کند.

این طرح به دولت آمریکا یک سال زمان می دهد تا مسیر دیپلماتیک را بیازماید و به همین دلیل حامیان آن می گویند ناقض توافق ژنو نیست.

سناتورهای حامی این طرح در واکنش به اظهارات «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید که کنگره را به وتوی تحریم ها تهدید کرده، گفته اند طرح را طوری به تصویب می رسانند که قابل وتو نباشد.

بر اساس قوانین آمریکا، در صورتی که 2 سوم سناتورها (67 نفر) به طرحی رأی مثبت دهند، دولت امکان وتوی آن را ندارد.

سناتور «لیندزی گراهام» با تائید این موضوع، به «فاکس نیوز» گفته است: اگر رئیس جمهور می خواهد این طرح را وتو کند، ما وتوی او را بی اثر خواهیم کرد.
اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------