آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دستگیری 3 ایرانی متهم به ربودن عباس‌یزدی /عکس



اخبار,عباس یزدی,ربویدن تاجر ایرانی


اخبار سیاست خارجی - دستگیری سه ایرانی به اتهام ربودن یک تاجر

منابع پلیس دبی از بازداشت سه تبعه ایرانی متهم به ربودن عباس یزدی تاجر ایرانی انگلیسی خبر دادند.

منابع پلیس دبی از بازداشت سه تبعه ایرانی متهم به ربودن عباس یزدی تاجر ایرانی انگلیسی خبر دادند.

به گزارش اسکای نیوز، پلیس دبی گروهی متشکل از سه تبعه ایرانی متهم به ربودن عباس یزدی، تاجر ایرانی بریتانیایی را دستگیر کرد.

به گفته منابع پلیس دبی، همسر عباس یزدی اواخر ماه ژوئیه گذشته ناپدید شدن وی را به پلیس دبی اطلاع داده بود و پلیس این شهر نیز ربایندگان را شناسایی کرده و آنها را تحت نظر قرار داده بود.

عباس یزدان پناه متولد سال 1967، ایرانی الاصل و دارای تابعیت بریتانیایی است و صاحب شرکت تجاری ''اشلون'' است. برخی وسایلی که همراه یزدان پناه بوده در منزل اجاره ای یکی از متهمان پیدا شده که رئیس تیم دستگیر شده است.

"ضاحی خلفان تمیم"، معاون رئیس پلیس دبی، در این باره گفت که این سه متهم تابعیت ایرانی دارند و در آستانه نابود کردن بقایای وسایل متعلق به فرد ربوده شده بودند که دستگاه های امنیتی آنها را تحت تعقیب قرار می دهد و سپس دستگیر می کنند.

برخی رسانه ها به عباس یزدان پناه (یزدی) لقب شاه ‌کلید یا مخزن الاسرار مفاسد نفتی دادند و می ‌توان ردپای وی را در اکثر قراردادهای نفتی و گازی از جمله قرارداد "کرسنت" که منعقد می شد را دید و با تعیین سرنوشت وی می‌ توان اطلاعات خوبی در زمینه فسادهای نفتی کسب کرد.

اطلاعات زیادی درباره ماجرای پرونده صادرات گاز ایران به امارات موسوم به "کرسنت" با واسطه گری شرکت کرسنت در فضای مجازی منتشر شده است.

بر اساس این قرارداد قرار بود گاز ایران به مدت 25 سال و به یک چهاردهم قیمت واقعی در اختیار اماراتی ها قرار گیرد.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------