آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

درخواست وزیر خارجه آمریکا از دولت ایران



اخبار,ارابرت لوینسون


اخبار سیاست خارجی - درخواست وزیر خارجه آمریکا از دولت ایران

وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از دولت ایران خواسته به تحقیقات برای یافتن «رابرت لوینسون» با واشنگتن همکاری کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از دولت ایران خواسته به تحقیقات برای یافتن «رابرت لوینسون» با واشنگتن همکاری کند.

در بیانیه کری که به مناسبت هفتمین سالگرد ناپدید شدن لوینسون منتشر شده، آمده است: «ما با احترام از دولت ایران درخواست می‌کنیم که با ما در تحقیقات در مورد ناپدید شدن وی همکاری کند، تا بلکه بتوانیم از بازگشت سالم وی اطمینان یابیم.»

لوینسون کارمند بازنشسته اف‌بی‌آی است که گفته می‌شود در سال 2007 در جزیره کیش ناپدید شده است. از زمان گم شدن لوینسون تنها چند قطعه عکس و یک نوار ویدئویی از وی منتشر شده است. منابع اطلاعاتی آمریکایی با توجه به این تصاویر گفته‌اند که وی احتمالا در افغانستان یا پاکستان نگهداری می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه نیویورک‌تایمز چندی قبل با انتشار گزارشی از مأموریت لوینسون از سوی سازمان سیا برای حضور در ایران پرده برداشتند. البته این دو رسانه مدعی شده‌اند که اعزام لوینسون به ایران از سوی گروهی از کارکنان سیا که اختیار لازم برای این کار را نداشته‌اند، انجام گرفته است.

ناپدید شدن لوینسون در ایران به رسوایی بزرگی برای سازمان سیا تبدیل شده، تا جایی که این سازمان چند تن از کارکنان خود را اخراج و تبعید کرده و به خانواده وی 2.5 میلیون دلار غرامت پرداخت کرده‌ است.

پیش از این رسانه‌ها و مقامات آمریکایی مدعی می‌شدند که لوینسون به صورت شخصی و به عنوان کاراگاه خصوصی و به منظور بررسی پرونده‌ای مربوط به سیگارهای تقلبی راهی ایران شده بوده. این در حالی است که آسوشیتدپرس اذعان کرده است که از سال 2010 از رابطه لوینسون و سازمان سیا اطلاع داشته، اما به درخواست دولت آمریکا از انتشار این گزارش خودداری کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز هم در گزارشی اعلام کرد از همان سال 2007 از ارتباط لوینسون با سیا مطلع بوده است.

با این وجود امروز کری در بیانیه خود بار دیگر مدعی شده است که لوینسون برای یک سفر کاری به ایران سفر کرده است. 

اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------