آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

التماس وزارت خزانه داری و خارجه امریکا به سناتورها



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - واشنگتن فیری بیکن:
التماس وزارت خزانه داری و خارجه امریکا به سناتورها: تبصره ممانعت از صادرات نفتی ایران را از لایحه تحریم حذف کنید!

برخی از اعضای سنا می گویند که مقامات وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا به شدت با تصویب لایحه تحریم ها علیه ایران در سال 2011 که توسط سناتور باب منندز و مارک کرک ارائه شده بود مخالف کرده بودند.

واشنگتن فیری بیکن نوشت: برخی از اعضای سنا می گویند که مقامات وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا به شدت با تصویب لایحه تحریم ها علیه ایران در سال 2011 که توسط سناتور باب منندز و مارک کرک ارائه شده بود مخالف کرده بودند.

به گزارش انتخاب، نقش وزارت خزانه داری در مذاکرات غیرعلنی بر سر این لایحه  اوایل ماه جاری عیان شد، زمانیکه دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری وارد درگیری لفظی با سناتور کرک بر سر مخالفت دولت اوباما با تحریم ها شد.

سناتور کرک و چندین تن دیگر از اعضای سنا می گویند که کوهن به سوگند خود وفاد نکرده و سعی در پنهان کردن حقیقت در مورد مخالفت طولانی مدت دولت اوباما با تحریم های شدید علیه ایران است.

سناتور کرک خطاب به دیوید کوهن گفت: شما گفتید که تحریم هایی که گنگره تصویب کرد، کلید بازگرداندن ایران به میز مذاکره بود، اما شما نگفتید به شدت با تصویب این تحریم ها مخالفت کرده بودید.

اشاره کرک به نامه ی وزارت خزانه داری آمریکا در دسامبر سال 2011 بود که مخالفت خود را بندی از لایحه که مانع از صادرات نفتی ایران می شد، ابراز کرده بودید.

اعضای سنا می گویند که نامه ی وزارت خزانه داری در روز رای گیری بر سر تحریم ها و چندین روز پس از ارائه لایحه فرستاده شده بود.

یکی از اعضای سنا که حاضر به افشای نامش نشد گفت: وزارت خزانه داری تمایل به دروغ گویی دارد.

وی اضافه کرد: معاونان وزیر خارجه و خزانه داری همراه با دنیس مک دونو رئیس کارکنان کاخ سفید جلسه ای پشت درهای بسته با سناتورها داشتند و التماس می کردند این بند را بردارید.

وی افزود: جان کری در تمام جلسه حضور داشت و بیل برنز می گفت که اصلاحیه منندز و کرک ائتلاف بین المللی علیه ایران را نابود می کند، خزانه داری می گفت که قیمت ها بالا می رود و مک دونو خواستار زمان بیشتری می شد.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------