آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: قول اوباما برای لغو تحریم ها را قبول می کنیم / امکان رسیدن به‎توافق‎جامع پیش‏‎از سوم آذر



اخبار,ظریف,لغو تحریم ه

اخبار سیاست خارجی - در گفتگو با شبکه تلویزیونی PBS،
ظریف: قول اوباما برای لغو تحریم ها را قبول می کنیم/24 نوامبر روز قیامت نیست، اما باید تا آن روز به توافق برسیم

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران طی مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه ی پی بی اس گفت که ایران قول باراک اوباما برای لغو تحریم ها را در مذاکرات هسته ای قبول می کند.

به گزارش انتخاب، ظریف بیان داشت: ما محدودیت هایی که پرزیدنت اوباما برای وادار کردن کنگره به لغو تحریم ها با آن مواجه است را درک می کنیم.

وی افزود: همانطور که ما نمی پذیریم آنها از ما امری غیرممکن را بخواهند، ما هم از انها نمی خواهیم که اقدامی غیرممکن انجام دهند.

ظریف اضافه کرد: ما در امور داخلی امریکا دخالت نمی کنیم، اگر پرزیدنت اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، ما ان را می پذیریم و به قولش احترام می گذاریم.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سئوالی در مورد تمدید مجدد مذاکرات هسته ای پس از 24 نوامبر گفت: اکنون حاضر نیستم در مورد چنین مسئله ای فکر کنم.

وی تصریح کرد: من نمی گویم 24 نوامبر روز قیامت است، من می گویم تمام انرژیمان را برای دستیابی به توافق تا آن روز بگذاریم.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست با اتهامات جدی مواجه است و امیدوارم که پاسخ های قانع کننده ای که منجر به آزادی اش شود فراهم کند.

وی افزود: من و پرزیدنت روحانی تمام تلاش خود را کرده ایم که رفتار خوبی با او شود.

 

-------------------------------

 

ظریف: امکان رسیدن به‎توافق‎جامع پیش‏‎از سوم آذر

در صورتی که طرفهای مقابل در مذاکرات هسته ای برای یک تصمیم گیری دشوار آمادگی داشته باشند، امکان رسیدن به توافق جامع حتی قبل از سوم آذر نیز وجود دارد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورتی که طرفهای مقابل در مذاکرات هسته ای برای یک تصمیم گیری دشوار آمادگی داشته باشند، امکان رسیدن به توافق جامع حتی قبل از سوم آذر نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ظریف این مطلب را در نشستی با بورگ برند، وزیر امور خارجه نروژ بیان کرد که روز جمعه در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک انجام گرفت.

بر اساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر آخرین تحولات مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی و همکاری های دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

ظریف با اشاره به آخرین تحولات عراق اظهار داشت: از زمانی که امنیت عراق در مرکز و شمال این کشور از سوی گروه تروریستی داعش مورد تهدید قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران کمک های خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد برخی از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای در برخورد با تحولات مهم و راهبردی خاورمیانه به ویژه در مورد سوریه و عراق را به دور از واقع بینی توصیف کرد و ضرورت اصلاح این رویکرد ها و توجه به خواست و اراده ملت ها را مورد تاکید قرار داد.

وی تهدید گروه های تروریستی فعال در منطقه را جدی دانست و افزود: از این سیاست توهم آمیز که با تقویت یک گروه تروریستی می توان تهدیدهای گروه تروریستی دیگر را دفع کرد، باید پرهیز نمود.

بورگ برند، وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار ضمن تاکید بر نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: اگر هشیاری و دخالت به موقع ایران در مقابله با تهدیدهای گروه داعش نبود، این گروه بر بسیاری از مناطق مهم و راهبردی سوریه و عراق سلطه پیدا می کرد.

وی روابط دوجانبه میان تهران - اسلو را رو به پیشرفت و گسترش توصیف کرد و افزایش تماس ها برای تقویت مناسبات آنها را در حوزه های مختلف ضروری دانست.

وزیر امور خارجه نروژ همچنین در پاسخ به تاکید ظریف مبنی بر لزوم توجه بیشتر به مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم آن کشور و حل آن، وعده داد که این موضوع را با مسوولان ذیربط کشورش مطرح و در جهت حل آنها تلاش خواهد کرد.

در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 قرار است روز شنبه نیز ادامه یابد، ظریف در ساعت 5 و 30 دقیقه بعد از ظهر جمعه به وقت محلی با وزیر امور خارجه اسپانیا نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب،ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------