آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

در دیدار روحانی با دبیر کل سازمان ملل متحد چه گذشت؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - روحانی:درصورت تامین‌حقوق ملت‌ایران،آماده توافقیم

رییس جمهوری در دیدار بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: ما به مقررات بین المللی و معاهدات آژانس بین المللی انرژی هسته ای احترام می گذاریم

رییس جمهوری در دیدار بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: ما به مقررات بین المللی و معاهدات آژانس بین المللی انرژی هسته ای احترام می گذاریم و همچون گذشته در مسیر صلح آمیز فعالیت می کنیم و در صورتی که حقوق ملت ایران مورد خدشه قرار نگیرد، آماده توافق هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار که عصر روز سه شنبه به وقت محلی (صبح چهارشنبه به وقت تهران) در نیویورک انجام شد، لزوم استفاده همه طرفین از فرصت بوجود آمده در مذاکرات هسته ای را یادآور شد و افزود: گاهی فکر می کنند با فشار علیه ایران ما پای میز مذاکره آمده ایم، این خطای بزرگی است، زیرا ایران با اراده جدی و بخاطر تأمین منافع خود و دیگران وارد مذاکره شد.

روحانی ادامه داد: ما به مقررات بین المللی و معاهدات آژانس بین المللی انرژی هسته ای احترام می گذاریم و همچون گذشته در مسیر صلح آمیز فعالیت می کنیم و در صورتی که حقوق ملت ایران مورد خدشه قرار نگیرد، آماده توافق هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دبیر کل سازمان ملل به وظایف خود برای به نتیجه رسیدن فرصتی که منجر به توافق برد – برد می شود، عمل کند.

رییس جمهوری در ادامه گفت: جهان امروز با مشکلات فراوانی از قبیل تروریسم، خشونت و تهدیدهای زیست محیطی مواجه است، اما بزرگترین مشکل، هژمونی قدرت های بزرگ و بی عدالتی در دنیای امروز است.

وی افزود: بنای سازمان ملل و منشور آن جهان را امیدوار کرد تا مشکلات امنیتی جهان به حداقل برسد و امروز هم امیدواریم با تلاش های همه دلسوزان، آینده بهتری برای بشریت رقم زده شود.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه خشونت بیش از هر چیزی از تبعیض ، نبود عدالت و از بین رفتن امید نشات می گیرد، گفت: سال گذشته در سازمان ملل گفتم که معضل بزرگ، خشونت و افراطی گری است و همه باید با عزم واحد در برابر این تهدید مشترک ایستادگی و مقابله کنند که خوشبختانه آن طرح به اتفاق آراء در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

روحانی با اشاره به اینکه امروز برای همه روشن شده است که خشونت و افراطی گری و تروریسم چه فجایعی بوجود می آورد، افزود: مشکلات امروز عراق و سوریه از مسایلی که سه سال پیش در سوریه آغاز شد، نشأت می گیرد و اگر در همان مرحله ، سرچشمه فعالیت این گروه جنایتکار خشک می شد، امروز شاهد این فجایع نبودیم. متأسفانه در آن زمان برخی کشورها، تصور می کردند با حمایت از این گروه ها می توانند دولتی را که نمی پسندند، سرنگون کنند.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه برخی کشورها خاطرنشان کرد: تعدادی از کشورها وقتی اعمال تروریست ها را به نفع خودشان می بینند در برابر کشتار انسان ها سکوت می کنند و هنگامی که این اعمال به ضرر خودشان است ، شروع به مقابله به مثل می کنند اما قدرت های بزرگ امروز نمی توانند حقایق را از ملت ها پنهان کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه ایران از هیچ کمکی برای مبارزه با تروریسم در صورت نیاز دریغ نخواهد کرد، گفت: اگر کمک ایران و حضور و تلاش مردم عراق نبود، امروز این کشور تحت سلطه تروریست ها قرار داشت.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه میزبانی رییس جمهوری ایران، افتخار بزرگی است، به بحران هایی که امنیت و ثبات جهان را به مخاطره انداخته اشاره کرد و گفت: من در بحث هسته ای، تعامل مفید ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و مشارکت فعال در مذاکرات با 1+5 را ستایش می کنم.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه مذاکرات آرام – آرام به خانه نهایی نزدیک می شود، افزود: امیدوارم همه طرفین فرصت موجود را از دست ندهند، زیرا دستیابی به توافق جامع به نفع همگان است و این امر جز با انعطاف و اتخاذ راه حل های میانه روانه محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به موضوع تروریسم اظهارداشت: متأسفانه اعتماد مردم عادی به توانمندی جامعه بین الملل در مبارزه با تروریسم از بین رفته است و ما خواهان حضور جدی تر و ایفای نقش راهبردی و سازنده از ایران در این زمینه هستیم.

دبیر کل سازمان ملل در خاتمه از حضور و کمک ایران برای تشکیل دولت جدید عراق قدردانی کرد.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------