آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

توضیحات ظریف درباره لغو سفرش به تهران/ واشنگتن: شرایط مذاکرات 1+5 و ایران متغیر است



«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران,اخبار جدید

اخبار سیاست خارجی - ظریف:

مذاکرات مهمی انجام گرفته است/ پیشنهاد قابل توجهی نبود که به تهران ببرم

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی گفت: بحث های مهمی انجام شده ولی پیشنهاد قابل توجهی نبود که به تهران ببرم.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در خصوص لغو سفرش به تهران گفت با وجود مذاکرات مهم صورت‌گرفته، پیشنهاد جدی‌ای نبود که وی به خاطر آن به ایران سفر کند.

آقای ظریف که در جمه خبرگاران حاضر در وین صحبت می‌کرد، گفت: «در این چند روز بحث‌های مهمی انجام شده است، اما پیشنهاد قابل توجهی نبود که به تهران برده شود.»

گفتنی است قرار بود ظریف امروز برای مشورت به تهران بازگردد که منتفی شد. یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده در این رابطه به خبرگزاری فارس گفته بود: «ما از مسقط تاکنون طرحهای مختلف داده‌ایم. هنوز این ایده‌ها به مرحله‌ای نرسیده که دکتر ظریف به تهران ببرد و لذا ایشان به تهران نمی‌رود و مذاکرات ادامه می‌یابد.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 روز سه‌شنبه در حالی در شهر وین اتریش آغاز شد که طرفین برای رسیدن به راهکار جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند.

 

---------------------------

واشنگتن: شرایط مذاکرات 1+5 و ایران متغیر است/تمرکز ما بر روی 24 نوامبر است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که شرایط مذاکرات در وین، متغیر است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جف راتک» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست روزانه مطبوعاتی حاضر شد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص روند کلی مذاکرات هسته‌ای در وین گفت که شرایط مذاکرات در وین، متغیر است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص «مفید بودن حضور جان کری در وین» گفت که وزیر خارجه ایالات متحده برای حفظ ارتباط نزدیک با همتایان خود به این شهر رفته است.

خبرنگاری از آقای «راتک» پرسید که آیا مواضع قبلی در خصوص عدم مذاکره بر روی تمدید مذاکرات هنوز هم پابرجا است که وی در پاسخ گفت: «ما بر روی 24 نوامبر (سوم آذر) متمرکز هستیم و بر روی تمدید مهلت توافق، تمرکز نداریم.»

نمایندگان ایران و 1+5 از روز سه شنبه در پایتخت اتریش گرد هم آمده‌اند و بر سر موارد مورد اختلاف در پرونده هسته‌ای ایران با یکدیگر مذاکره می‌کنند؛ طرفین تا روز سوم آذر برای رسیدن به توافق زمان دارند و هنوز آینده مذاکرات ایران و 1+5 پس از این تاریخ مبهم است.

اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------