آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

روانچی: توافق جامع منوط به گام‌های جدی 1+5



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - روانچی: توافق جامع منوط به گام‌های جدی 1+5

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه در دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا گفت: امیدواریم با اتخاذ گام های جدی از سوی گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای، به زودی به توافق جامع برسیم. .

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، لاپو پیستللی، معاون وزیر خارجه ایتالیا برای دیدار و گفت و گو با مقام های کشورمان، به تهران سفر کرده است.

مجید تخت روانچی در دیدار با وی، با یادآوری پیشرفت های صورت گرفته در یک سال اخیر در روابط دو کشور، توسعه متوازن روابط تهران – رم در بخش های مختلف براساس منافع و علایق مشترک و ظرفیت های موجود را خواستار شد.

وی درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران گام های بزرگی برای حل این موضوع برداشته و امیدوار است با اتخاذ گام های جدی از سوی طرف مقابل، به زودی به توافق جامع برسیم.

لاپو پیستللی نیز در این دیدار به جایگاه مهم منطقه ای ایران اشاره و بر اراده ایتالیا برای توسعه مناسبات خود با تهران تاکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد روابط تهران و رم در مسیر توسعه گام بردارد.

این مقام ایتالیایی افزود: با توجه به روند رو به افزایش ناامنی های ناشی از تحولات عراق و سوریه و اقدامات تروریستی داعش در منطقه و نیز وجود علایق مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، افزایش همکاری ها و رایزنی های ایران و ایتالیا ضروری است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------