آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پیام تبریک روحانی به مسیحیان جهان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - پیام تبریک روحانی به مسیحیان جهان

میلاد مسیح بشارتی بود بر بشر که پس از تاریخی خونبار از خشم و خشونت، صلح و دوستی و همزیستی چونان ارزش‌های جاودان و عام الهی تجلی یابند. .

رئیس‌جمهور در پیامی به هموطنان مسیحی و سایر مسیحیان جهان، با تبریک تولد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی گفت: جهان امروز، بیش از هر زمان دیگر، به پیام صلح و عدل و آزادی پیامبران الهی نیازمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی به هموطنان مسیحی و سایر مسیحیان جهان، با تبریک تولد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی اظهارداشت: جهان امروز، بیش از هر زمان دیگر، به پیام صلح و عدل و آزادی پیامبران الهی نیازمند است.

روحانی افزوده است: وظیفه بزرگ اندیشمندان جهان اسلام و مسیحیت است که با روشن‌بینی و آگاهی، مردمان را با پیام معنویت الهی آشنا کنند و در برابر تحریف خشونت آمیز دین خدا بایستند.

متن پیام روحانی به این شرح است:

به نام خدا
میلاد مسیح بشارتی بود بر بشر که پس از تاریخی خونبار از خشم و خشونت، صلح و دوستی و همزیستی چونان ارزش‌های جاودان و عام الهی تجلی یابند.

عیسی مسیح در جامعه‌ای زاده شد که ایمان و الحاد هر دو ابزار استبداد بودند، الحاد مذهب رسمی امپراطوری روم بود که خدایان متعدد را بر جای خدای واحد گذارده بودند و حکومتی بر پایه دیکتاتوری ساخته بودند و اهل ایمان آن زمان یعنی قوم بنی اسرائیل نیز جز به قوم و قبیله خویش نمی‌اندیشیدند و نه تنها برای نجات بشر از شر استبداد و الحاد تلاشی نمی‌کردند بلکه گاه ارباب و سران ایشان، در برابر آزادی قوم خویش بر اسیری اکثریت مردم دم فرو می‌بستند.

مسیح آمد تا بشارت دهد خدا یکی است، اما برای یک قوم و قبیله نیست، خدا یکی است و برای همه بشر، یکی است. مسیح آمد تا بگوید قوم برتر، قوم بالاتر، قوم برگزیده وجود ندارد؛ هرکس که به خدای واحد ایمان آورد، رستگار می‌شود، در بشارت مسیح از رنگ و تبار و نام و نشان و عشیره و قبیله کسی نمی پرسند.

پیام او پیامی جهانی، مذهب او مذهبی انسانی و آئین او آئینی رحمانی بود.

راهی که مسیح نجات بخش قوم خویش، بر همه اقوام گشود راه همیشگی انبیای الهی بوده است، راهی که پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) نیز در استمرار قاعده لطف الهی تداوم بخشید و به کمال رساند.

ما ایرانیان به عنوان یکی از اولین اقوام و ملل مسلمان همواره تجربه خوبی از همزیستی با هم میهنان مسیحی خویش داشته‌ایم. مسیحیان ایران به ندای مسیح گوش فرا دادند که پیامش صلح و دوستی بود و دیگر ایرانیان نیز به ادب و فرهنگ همزیستی با این هم میهنان پایبند ماندند.

پیش از اسلام، ایرانیان به مسیحیان آزرده از آزار امپراطوری ملحد روم پناه دادند و پس از اسلام نیز، در پرتو آموزه‌های دین رحمت، همواره مسیحیان در امن و امان ایران به صلح و صفا زیسته‌اند.

ما به ایرانی که خانه همه ایرانیان اعمّ از مسلمان و مسیحی و یهودی و زرتشتی است افتخار می‌کنیم و احترام به همه ادیان الهی را آموزه گرانقدر اسلام رحمت می‌شناسیم.

به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران، میلاد خجسته پیام آور صلح و دوستی حضرت عیسی بن مریم (علی نبینا و آله و علیه السلام) را به همه هم میهنان مسیحی و مسلمان به ویژه شهروندان ارمنی و آشوری ایران عزیز و به همه خداپرستان جهان تبریک می گویم و پیام وحدت آفرین قرآن را هدیه زیبای چنین روزی می دانم که پیروان ادیان الهی را به تاکید بر ارزشهای مشترک دعوت می کند و پرستش خدای یگانه را محور ایستادگی در برابر ستمگری و بهره کشی می شمارد.

جهان امروز ، بیش از هر زمان دیگر ، به پیام صلح و عدل و آزادی پیامبران الهی نیازمند است و این وظیفه بزرگ اندیشمندان جهان اسلام و مسیحیت است که با روشن بینی و آگاهی ، مردمان را با پیام معنویت الهی آشنا کنند و در برابر تحریف خشونت آمیز دین خدا بایستند.

در آستانه سال نو میلادی ، همه انسانهای آزاد اندیش و صلح دوست را به برادری و دوستی فرامی خوانم و امیدوارم سال ۲۰۱۵، سالی تواَم با سعادت و رفاه برای همه مردم جهان باشد.
حسن روحانی
رئیس جمهور اسلامی ایران

 

اخبار سیاسی - پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------