آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جزئیات دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دور جدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا از فردا (جمعه) به مدت دو روز در شهر زوریخ سوئیس با حضور معاونان وزرای خارجه دو کشور برگزار می شود.

 این مذاکرات به ریاست سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران و وندی شرمن رییس هیات مذاکره کننده آمریکا برگزار می شود.

همچنین مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان، حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه، داوود محمد نیا مشاور وزیر خارجه، محمد امیری مدیر کل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی و نیز پژمان رحیمیان از سازمان انرژی اتمی اعضای هیات ایرانی را در این مذاکرات تشکیل می دهند.

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مذاکرات زوریخ ادامه مذاکرات ژنو است و همه مباحث را در برمی گیرد.

به گفته وی، این مذاکرات از صبح (جمعه) به وقت محلی شروع می شود و تا شنبه شب ادامه خواهد داشت.

از اتحادیه اروپا نیز هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای شرکت در مذاکرات زوریخ حضور یافته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در جدیدترین گزارش خود بار دیگر بر پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب اقدام مشترک ژنو صحه گذاشته است.

همزمان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در دیگر شهر سوییس برای شرکت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی داووس به سر می برد.

ظریف پس از ورود به زوریخ ، بلافاصله عازم محل اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در منطقه کوهستانی داووس شد.

این اجلاس عصر دیروز چهارشنبه با سخنرانی رییس جمهوری سوییس گشایش یافت و تا چهارم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

شعار امسال اجلاس داووس 'رویکرد جدید جهانی برای حل چالش های بین المللی ' اعلام شده است و دو هزار و 500 شرکت کننده که 300 تن آنها از سران سیاسی کشورها هستند، در اجلاس داووس حضور دارند.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------