آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ظریف: طرفین به تصمیم سیاسی بسیار نزدیک هستند



اخبار, ایران و گروه 1+5

وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت ایران و گروه 1+5 به اتخاذ تصمیم سیاسی «بسیار نزدیک» هستند.

به گزارش فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه گفت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، در آستانه اتخاذ تصمیم سیاسی است.

آقای ظریف که با شبکه ان‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، در مورد تفاهم سیاسی گفت: «ما بسیار نزدیک هستیم، بسیار نزدیک، و می‌توانستیم بسیار دور باشیم، اما اگر بشود همانطور که رئیس‌جمهور اوباما گفت، تصمیم سیاسی برای رسیدن به آری را بگیریم، بسیار نزدیک هستیم.»

وی افزود: «اما این تصمیم سیاسی را باید همه بگیرند، نه اینکه فقط توسط یک کشور اتخاذ شود و همه هم باید از اعمال فشار غیرضروری برای جلوگیری از یک تصمیم سیاسی که باید از سوی همه برای رسیدن به یک توافق اتخاذ شود، خودداری کنند.»

هنوز مشروح این مصاحبه که توسط «ان کوری» مجری شبکه ان‌بی‌سی در محل برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای در شهر مونترو سوئیس، برگزار شده، منتشر نشده است.

پس از سه روز مذاکرات نمایندگان ایران و آمریکا در سوئیس، که دو روز آن با حضور وزیران خارجه دو کشور بود، فردا (پنج‌شنبه) مدیران سیاسی ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) دیدار خواهند کرد.

محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا هفته آینده بار دیگر احتمالا در سوئیس، دیدار خواهند کرد. یک مقام آمریکایی امروز گفته بود طرفین تلاش می‌کنند تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین)، به تفاهمی سیاسی دست یابند. بر اساس تمدید توافق موقت هسته‌ای، طرفین برای رسیدن به راهکار جامع، تا روز نهم تیر ماه، زمان دارند.


اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------