آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پایان مذاکرات ایران و آمریکا در مونترو سوئیس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 و دیدارهای دو جانبه ایران و روسیه و چین پایان یافت و به این ترتیب پرونده مذاکرات مونترو بسته شد.

به گزارش ایرنا، مذاکرات ایران و 1+5 در مونترو حدود 2.5 ساعت طول کشید. ریاست هیات ایران را سید عباس عراقچی و هیات 1+5 را هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عهده داشتند.
 
در این دور از مذاکرات هیات کامل ایران حضور داشت .
 
محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا هم تا روز گذشته چهار دور مذاکره کردند و در پایان قرار شد نشست بعدی از 24 تا 29 اسفند برگزار شود ولی هنوز محل آن مشخص و اعلام نشده است.
 
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا هم در مذاکرات روزهای گذشته حضور داشتند و نشست های فنی دو جانبه نیز برگزار کردند.
 
همچنین روز چهارشنبه نشست چهارجانبه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با هانس دیتر لوکاس، نیکلای دوریویر و سایمون گس نمایندگان آلمان، فرانسه و انگلستان در 1+5 برگزار شد که حدود سه ساعت و نیم طول کشید. 

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------