آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف وارد ژنو شد و از آنجا به لوزان می‌رود



اخبارایزنی‌های هسته‌ای در لوزان


گزارشی از رایزنی‌های هسته‌ای در لوزان
ظریف وارد ژنو شد و از آنجا به لوزان می‌رود

وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در رأس تیم مذاکره کننده و به همراه صالحی دقایقی قبل وارد ژنو شد و از آنجا راهی لوزان محل برگزاری مذاکرات می‌شود.

به گزارش فارس ، محمدجواد ظریف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران به همراه تیم هسته‌ای برای شرکت در دور جدید رایزنی‌ها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای دقایقی قبل وارد فرودگاه شهر ژنو شد و از آنجا راهی لوزان محل برگزاری مذاکرات خواهد شد.

در این دور از گفت‌وگوها علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور دارد.

سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان ظریف،‌ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و رئیس هیأت کارشناسی و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده در این دور از رایزنی‌ها حضور دارند.

قرار است دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای از فردا (پنجشنبه) 6 فروردین ماه در شهر لوزان سوئیس برگزار شود. گفته شده که این رایزنی‌ها تا روز یکشنبه 9 فروردین ماه در این شهر ادامه خواهد داشت و احتمال دارد در صورت لزوم این رایزنی‌ها بعد از این تاریخ نیز ادامه یابد.

دور قبلی این مذاکرات از 24 تا 29 اسفند ماه در این شهر برگزار شد و در پایان مقامات ایران و آمریکا از حصول پیشرفت در مذاکرات خبر دادند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اول فروردین در پیامی در صفحه فیس بوکش تاکید کرد که راه‌حل‌های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که در گذشته غیر قابل حل بود، پیدا شده است.

وی افزود: آمادگی ادامه مذاکره را داشتیم ولی طرف‌های مقابل به زمان بیشتری برای هماهنگی نیاز داشتند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مذاکرات این دور، سخت و فشرده اما مفید و راهگشا بود. به لطف خدا و با تلاش، نوآوری و همفکری مسئولین و کارشناسانِ وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیگر دستگاه ها، راه حل های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که غیرقابل حل می‌نمود، پیدا شده است.»

ظریف ادامه داد: «اعضای هیئت مذاکره کننده آمادگی داشتند که حتی در روزهای تعطیلی نوروز نیز مذاکرات را برای نهایی کردن جزئیات راه حل ها ادامه دهند. ولی طرف های مذاکره ما به زمان بیشتری برای هماهنگی داخلی بین اعضای 1+5 نیاز داشتند که در برخی موارد به دلیل تنوع منافع و گرایش های سیاسی و یا مسایل فردی و شخصیتی حتی از مذاکرات اصلی نیز حساس تر می شود.»

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: قرار است چهارشنبه برای ادامه و انشاءالله نهایی کردن جزئیات راه حل ها به سوئیس بازگردیم.

به گزارش فارس، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و تیم مذاکره‌کننده این کشور امروز (چهارشنبه) راهی سوئیس شده‌اند تا دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را در شهر لوزان آغاز کنند.

این دور از گفت‌وگوها، آخرین مذاکرات طرفین پیش از پایان ماه مارس است که پیش از این در وین عنوان شده بود که طرفین همه تلاش خود را صورت می‌دهند تا ظرف چهار ماه به نتیجه برسند.

قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز فردا (پنج‌شنبه) برای دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، راهی لوزان شود. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، در این دور از گفت‌وگوها نیز «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا به درخواست آقای کری در مذاکرات حضور خواهد داشت.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در قالب مذاکرات تهران و 1+5 برگزار می‌شود و به همین دلیل هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در آن‌ها حضور دارد.

لیست کامل هیئت آمریکایی در ادامه آمده است:

- «جان کری» وزیر خارجه

- «ارنست مونیز» وزیر انرژی

- «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه

- «رابرت مالی» عضو ارشد شورای امنیت ملی

- «جیمز تیمبی» عضو ارشد وزارت خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی

- «پائول اروین» مدیر مسائل عدم گسترش سلاح هسته‌ای در شورای امنیت ملی

- «کریستوفر بکمیر» معاون هماهنگ کننده در امور تحریم‌ها در وزارت خارجه

- «کوین ویل» مدیر اداره پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای، اداره امنیت هسته‌ای ملی از وزارت انرژی

- «فلیشیا سوئیندلس» مشاور ارشد سیاستگذاری در امور تحریم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری

- «نوئل های‌اسمیت» مشاور حقوقی وزارت خارجه

- «کیمبرلی گاهان» مشاور وکالت وزارت خارجه

- «جوشوا بلک» مسئول تحریم‌ها و ضدتروریسم هیئت آمریکایی در سازمان ملل

- «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه

- «مارک اپلتون» مشاور ویژه وزیر، وزارت انرژی

- «جولیا جاکوبی» دستیار ویژه وندی شرمن

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------