آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

آمریکا: اطمینان زیادی درباره دستیابی به توافق با ایران تا ۱۱ فروردین داریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 آمریکا: اطمینان زیادی درباره دستیابی به توافق با ایران تا ۱۱ فروردین داریم/ صالحی: درباره مسائل فنی ما به درک مشترکی نزدیک شدیم

یکی از مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا به نیویورک تایمز گفت ما اعتقاد بسیاری داریم که می توانیم تا سی و یکم مارس به توافق هسته ای با ایران دست یابیم.

به گزارش انتخاب، نیویورک تایمز نوشت وی که به همراه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به لوزان سوئیس رفته است گفت: «ما راهی را برای تحقق این هدف مشاهده می کنیم.»

صالحی درباره رسیدن به توافق هسته ای ابراز خوش بینی کرد.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فرانسه با محکوم کردن دشمنان توافق با برنامه هسته ای ایران درباره رسیدن به توافق هسته ای ابراز خوشبینی کرد.

صالحی گفت :‌ « در مجموع من خوش بین هستم. اما حوادث منطقه ای و بین المللی نیز وجود دارد. »

این در حالی است که عربستان سعودی و کشورهای متحد عربی سنی نشین علیه شورشیان حوثی در یمن مداخله نظامی کرده اند.

وی همچنین علیه « کسانی که در عرصه بین المللی منافع خود را در آشوب بیشتر می بینند هشدار داد » و گفت « آنها ساکت نمی مانند و سعی می کنند به شکلی عمل کنند که توافقی صورت نگیرد. »

صالحی در مذاکرات هسته ای که بامداد پنجشنبه در لوزان از سر گرفته شد حضور دارد.جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف همتای ایرانی وی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز در این مذاکرات حضور دارند. هدف از این مذاکرات دستیابی به توافق احتمالی پیش از ۳۱ مارس است.

صالحی پیش از آغاز نشست گفت « ما گفتگوهای پیشین خود را بازنگری می کنیم.»

وی افزود :‌ « مسائل فنی، حقوقی و سیاسی به یکدیگر مرتبطند. این به معنای آن است که ما نمی توانیم مسائل فنی را حل کنیم اما مسائل سیاسی مانند تحریم ها بدون پاسخ باقی بمانند. تا زمانی که درباره همه موضوعات توافق نشود، توافقی حاصل نخواهد شد. »

اما صالحی تاکید کرد در نشست های پیشین، دو هیئت ایرانی و آمریکایی درباره مسائل فنی به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کردند.

وی افزود : « درباره مسائل فنی ما به درک مشترکی نزدیک شدیم در حالی که پیش از این اختلاف نظر وجود داشت. این بسیار کمک می کند و زمینه را برای توافق آینده فراهم می سازد. ما جلو می رویم اما همچنان به کار بیشتری نیاز است.»
اخبار سیاست خارجی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------