آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ظریف: رسیدن به توافق به 1+5 بستگی دارد/ کاخ سفید: اوباما تنها توافقی را قبول می کند که...



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


استراحت هیات‌های ایران و آمریکا در حیاط هتل مذاکرات
ظریف: رسیدن به توافق به 1+5 بستگی دارد

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا به توافق نزدیک هستید؟ گفت: نه نیستیم، اما حرکت می‌کنیم. این مساله به این بستگی دارد که آنها (1+5) بین فشار و به کار گرفتن اراده سیاسی کدام را انتخاب می‌کنند.

به گزارش  ایسنا، محمد جواد ظریف رییس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان عصر روز جمعه بعد از نشست عصر خود با وزیر خارجه آمریکا به همراه علی‌اکبر صالحی و حسین فریدون در حیاط هتل مذاکرات در حال قدم زدن و گپ و گفت بودند که خبرنگاران حاضر در محل هتل در ایوان یکی از سالن‌های هتل مشغول تصویربرداری از آنها شدند.

ظریف در پاسخ به این‌که خنده‌هایتان نشانه رسیدن به توافق است؟ گفت که " من همیشه لبخند می‌زنم. مذاکرات سخت است و باید لبخند زد."

با وجود آنکه هیات ایرانی متوجه حضور تعداد زیادی از خبرنگاران در نزدیکی خود و در حال گرفتن فیلم و عکس بودند اما محل ایستادن خود را ترک نکردند و برای دقایقی دیگر ماندند.

پس از آن ظریف کمی آن طرف تر به صحبت‌هایش با صالحی ادامه داد و به سمت دیگری از حیاط هتل رفتند و در آن بخش که بسیار دورتر از دسترس و چشم خبرنگاران بود نشستند و دقایقی به صحبت‌هایشان ادامه دادند. این در حالی بود که هیات مذاکره‌کننده آمریکا نیز برای استراحت و مشورت داخلی نزدیک به هیات ایرانی نشسته بودند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات هسته‌ای در گام‌های حساس و نهایی خود برای تکمیل "راه‌حل‌ها" حرکتی لاک‌پشت وار را طی می‌کند و با نزدیک شدن دیدگاه‌ها به هم این احتمال قوت گرفته است که در این مرحله از مذاکرات و با آمدن تمامی وزیران خارجه به لوزان،‌ اعلام رسیدن به تفاهم مشترک در مقر سازمان ملل در ژنو صورت گیرد. 

 -----------------------------

کاخ سفید: مذاکرات تا اواسط هفته جاری ادامه می یابد

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 تا اواسط هفته جاری ادامه می یابد و در آخر هم «اوباما تنها توافقی را قبول می کند که اهداف آمریکا را تضمین کند.»

به گزارش فارس، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 تا اواسط هفته جاری ادامه می یابد و در آخر هم «اوباما تنها توافقی را قبول می کند که اهداف آمریکا را تضمین کند.»

وی همچنین گفت که پیش از رسیدن ایران و 1+5 به یک توافق فنی، مفاد توافق ژنو کماکان به قوت خود باقی خواهد بود و هیچ تحریمی برداشته نخواهد شد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا،فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------