آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

لوزان تنها چند ساعت تا اخبار جدید/ بازار داغ شایعات



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آخرین شنیده ها حاکی از این است که در کمتر از ۶ ساعت دیگر مذاکرات هسته ای ایران در لوزان با تازه ترین خبرها مواجه خواهد شد.

 هفتمین روز مذاکرات هسته ای ایران در لوزان در حالی به آخرین ساعات خود نزدیک می شود که همچنان شایعات بر فضای مذاکرات حاکم است.

در حالی که تیم های مذاکره کننده هسته ای در گفتگوهای پی در پی فنی و سیاسی هستند، شایعات در بین خبرنگاران لحظه به لحظه شدت می باید و البته تایید و تکذیب می شود.

شایعات از خبر ترک وزیر امور خارجه چین تا خبر توافق امضا شده و نشده و حتی محل اعلام آن همچنان ادامه دارد.

وزیر امور خارجه چین در آخرین ساعات مذاکرات هسته ای لوزان را به دلیل برنامه های قبلی ترک کرد اما اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای تأکید دارند که این سفر هیچ تاثیر منفی بر مذاکرات ندارد.

از سوی دیگر ماری هارف، سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که میزان پیشرفت در مذاکرات تا جایی بوده است که ارزشش را دارد که تا روز چهارشنبه ادامه دهیم.

البته درباره تعبیر روز چهارشنبه در بین خبرنگاران شایعات بسیاری وجود دارد چرا که در لوزان اکنون ساعت حدود ۲۲ است وزمان زیادی تا روز چهارشنبه باقی نمانده است.

شنیده های خبرنگار مهر از محل مذاکرات هسته ای حاکی از آن است مذاکرات هسته ای ایران در این مرحله نتایجی به همراه خواهد داشت، نتایجی که به احتمال زیاد تا حدود چند ساعت دیگر در لوزان اعلام خواهد شد.

البته این اخبار حاکی از آن است که اعلام دست یابی به چارچوب های راه حل برای همه مسائل در شهر لوزان خواهد بود و به نظر نمی رسد که طرفین برای اعلام این تفاهم قصد ترک لوزان به مقصد ژنو را داشته باشند.

به هر حال در کمتر از ۶ ساعت دیگر مذاکرات هسته ای ایران در لوزان با تازه ترین خبرها مواجه خواهد شد.

البته این امکان وجود دارد که در طول این مدت نیز اخبار ضد و نقیضی درباره جزئیات تفاهم احتمالی از سوی رسانه های مختلف منتشر شود اما آنچه قابل ذکر است، موارد اختلافی در بحث تحریم و تحقیق و توسعه تا حدود زیادی حل شده است و تنها برخی جزئیات باقی مانده است که احتمالا تا ساعاتی دیگر حل و فصل خواهد شد.


اخبار سیاست خارجی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------