آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

حمله جنگنده هاي سعودي به نزديک سفارت ايران در صنعاء/ احضار کاردار عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


حمله جنگنده هاي سعودي به نزديک سفارت ايران در صنعاء/ افخم: اصابت راکت خسارت جاني نداشته است

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره اصابت راکت طي حملات هوايي به نزديکي سفارت کشورمان در صنعا گفت: خوشبختانه هيچگونه آسيبي به همکاران سفارت وارد نشده است.

مرضيه افخم،سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره انتشار خبري مبني بر اصابت راکت طي حملات هوايي امروز به نزديکي سفارت کشورمان در صنعا گفت: طبق آخرين اطلاعاتي که از محل بدست ما رسيده، ساعاتي قبل و طي حملات هوايي به يمن يک فروند راکت به نزديکي سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده که بر اثر آن شيشه هاي ساختمان سفارت نيز شکسته شده است.

 افخم افزود: خوشبختانه هيچگونه آسيبي به همکاران سفارت وارد نشده است.

سخنگوي وزارت خارجه تصريح کرد: وزارت امور خارجه تعرض و به خطر انداختن امنيت اماکن ديپلماتيک و ديپلماتها را نقض صريح کنوانسيون هاي بين المللي شمرده و بر همين اساس اقدامات و پيگيري هاي لازم از کانالهاي ديپلماتيک بعمل ميايد.

---------------------------

احضار کاردار عربستان در پي اصابت راکت به نزديک سفارت ايران در صنعاء

معاون عربي آفريقاي وزير امور خارجه از برخورد راکت يا موشکي به نزديکي سفارت جمهوري اسلامي ايران در صنعا در پيش از ظهر امروز خبر داد.

حسين اميرعبداللهيان در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما گفت: متأسفانه راکت يا موشکي به چند متري سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده و شيشه هاي سفارتخانه شکسته شده است اما خوشبختانه سفير و کادر ديپلماتيک ما صدمه نديده اند.

وي افزود: در پي اين حادثه کاردار عربستان سعودي در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و با ارائه يادداشت اعتراضي، به مقامات سعودي رسماً گوشزد کرديم که وظايفشان را در قبال حفظ ديپلمات ها و اماکن ديپلماتيک ايفا کنند.

معاون وزير امور خارجه هشدار داد: صريحاً اعلام مي کنيم سفارت کشورمان در صنعا به فعاليت هايش ادامه خواهد داد و مسئوليت مستقيم هرگونه حادثه اي را که منجر به ايجاد مشکل براي اقدامات ديپلماتيک سفارت کشورمان در صنعا شود متوجه عربستان سعودي به عنوان کشور متجاوز عليه يمن مي دانيم.
اخبار سیاست خارجی - مهر،صدا و سیما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------