آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اوباما: توافق هسته‌ای میراث من است/ در کمپ‌دیوید نگرانی اعراب از کاهش تحریم‌های ایران آشکار بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر بر تعهدش برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به آنچه به گفته وی سلاح‌های هسته‌ای است، تأکید کرد.

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با «جفری گلدبرگ»، روزنامه‌نگار آمریکایی نزدیک به رژیم صهیونیستی گفت که توافق هسته‌ای ایران را میراث دوران ریاست‌جمهوری خود می‌داند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه که روز سه‌شنبه انجام شده اما متن آن پنجشنبه در نشریه «آتلانتیک» به چاپ رسید در پاسخ به سوال «گلدبرگ» مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران به رقابت تسلیحاتی در منطقه منجر می‌شود گفت: «در این باره در رسانه‌ها، بدون منبع صحبت شده است.»

وی در جواب «گلدبرگ» درباره اینکه «ترکی فیصل»، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی علناً در این باره صحبت کرده گفت: «بله، ایشان در دولت نیستند. نشانه‌ای از جانب سعودی‌ها یا هیچ‌کدام از دیگر اعضای شورای همکاری مبنی بر اینکه آنها قصد راه‌اندازی برنامه هسته‌‌ای خودشان را دارند، وجود نداشته است.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه در توضیح دلایلش مبنی بر عدم آغاز رقابت تسلیحاتی در منطقه در نتیجه توافق هسته‌ای بر نقش تعهد آمریکا در حفظ امنیت کشورهای عربی در برابر ایران تأکید کرد. وی گفت: «بخشی از دلیل اینکه آنها سراغ برنامه هسته‌ای خودشان نخواهند رفت - با فرض اینکه ما در جلوگیری از ادامه حرکت ایران به سمت سلاح‌های اتمی موفق عمل کنیم - این است که محافظتی که ما به عنوان شریکان آنها فراهم می‌آوریم به مراتب بیشتر از قدرت بازدارندگی است که آنها با توسعه ذخائر هسته‌ای یا تلاش برای رسیدن به ظرفیت گریز هسته‌ای می‌توانند امیدوار به دستیابی آن باشند و آنها این را می‌دانند.»

اوباما در ادامه نگرانی‌ها و «بدبینی‌های» شیخ‌نشین‌های خلیج فارس درباره ایران را «مشروع» دانست و با بیان جزئیاتی از نشست خود با سران کشورهای عضو شورای همکاری در ماه جاری به تلاش‌های دولت تحت امرش برای کاستن از آن نگرانی‌ها اشاره کرد.

رئیس دولت آمریکا گفت:«چیزی که در نشست با اعضای شورای همکاری دیدیم، به باور من، بدبینی‌ها و نگرانی‌های مشروع نه تنها درباره خود برنامه هسته‌ای ایران بلکه درباره تبعات کاهش تحریم‌ها بود.»

رئیس دولت آمریکا خاطرنشان کرد در گفت‌وگو با سران کشورهای عربی به انها درباره قطع چهار مسیر دست‌یابی ایران به سلاح‌های اتمی، مکانیسم‌های راستی‌آزمایی و مکانیسم‌های بازگشت تحریم‌ها در حالت فرضی عدم پایبندی ایران به توافقنامه اطمینان خاطر داده است .

اوباما گفت که سران کشورهای عرب از معیارهای مطرح شده برای توافق هسته‌ای با ایران خشنود شده و بر همین اساس به این درک رسیده‌اند که امنیت آنها در حالت همکاری با واشنگتن به نحو بهتری تضمین خواهد شد.

«گلدبرگ» در ادامه با نقل برخی از اظهارات پیشین «اوباما» گفت که به باور رئیس‌جمهور، جهان‌بینی حکومت ایران بر محور دیدگاه‌های یهودستیزانه قرار دارد. وی سپس به نقل اظهاراتی دیگر از اوباما پرداخت که افراد یهودستیز را غیرعقلانی توصیف می‌کند. 

اخبار سیاست خارجی- فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------