آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واشنگتن: اگر این هفته مشکلات حل نشود، توافقی در کار نخواهد بود/توافق خوب یعنی توافق لوزان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نقل از جان کری می‌گوید که اگر مشکلات ایران و 1+5 این هفته حل شود، توافق حاصل می‌شود و اگر مشکلات کنار نرود، توافقی درکار نخواهد بود.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در خصوص اختلافات فنی و سیاسی میان ایران و 1+5 و انتظارات آمریکا از توافق احتمالی سخن گفت.

کربی در ابتدا به سخنان جان کری در خصوص مذاکرات پرداخت و به نقل از وی گفت: «اگر این هفته اختلافات حل شود به توافق می‌رسیم و اگر نه، توافقی در کار نخواهد بود.»

سخنگو به موانع توافق هم پرداخت و گفت که «بر روی بخش‌های فنی و سیاسی اختلافات باید کار شود تا فاصله‌ها به حداقل برسد.» وی افزود که بحث ابعاد نظامی احتمالی پرونده ایران هنوز هم به عنوان یک مانع بر سر راه توافق باقی مانده است.

جان کربی در خصوص امکان تمدید مذاکرات گفت: «بی‌توجه به ضرب‌الاجل‌ها نیستیم ولی تمرکز اصلی ما بر رسیدن به توافق خوب است و نه توافق در ضرب‌الاجل موجود؛ توافق خوب یعنی توافقی که پارامترهای مورد توافق در لوزان را منعکس کند و در راستای امنیت ملی آمریکا باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ارزش کار مذاکره‌کنندگان آمریکا، ایران و دیگر کشورهای 1+5 تاکنون گفت: «رسیدن به جایی که اکنون در آن هستیم، نتیجه 2 تا 3 سال کار بوده است.»

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------