آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چرا اعلام شد مخالفان طالبان حق فعالیت در ایران را ندارند؟

تهران بار دیگر نشان داده در عرصه سیاست خارجی نگاه درازمدتی به مساله همسایگان شرقی خود ندارد. همکاری‌های امنیتی سایه بر سایر موضوعات انداخته و بدون مشخص شدن چگونگی حل…

BBC: مذاکره کنندگان هسته اي در وين با اعصاب رسانه ها بازي مي کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خبرنگار بی بی سی گفت مذاکره کنندگان هسته ای در وین با اعصاب رسانه ها بازی می کنند.

به گزارش  انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی انطوان خوری خبرنگار اعزامی این شبکه به وین در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: افق روشنی برای پایان مذاکرات هسته ای ایران دیده نمی شود و همواره درحال تمدید شدن است و اکنون این مذاکرات تا روز جمعه تمدید شده است.

یک فرد نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفته است پایان دادن به مذاکرات تا نیمه شب امشب یا فردا یا حتی جمعه برای ما اهمیتی ندارد.

خبرنگار بی بی سی افزود: آنچه اکنون می توان با اطمینان از آن سخن گفت این است که کنگره آمریکا 52 یا 60 روز مهلت خواهد داشت تا این توافقنامه را بررسی کند.

مذاکره کنندگانی که به جمع خبرنگاران می آیند می گویند درباره موارد زیادی توافق شده است اما درباره برخی جزئیات فنی هنوز اختلاف وجود دارد. هیئت های تخصصی کوچک باید این جزئیات فنی را بررسی کنند. یکی از این نکات مورد اختلاف به نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسی از یکی ازتاسیسات هسته ای ایران مربوط می شود که آژانس معتقد است در آنجا انفجارهای هسته ای شبیه سازی شده است!

خبرنگار بی بی سی عربی گفت: همه کسانی که در اینجا حضور دارند تاکید دارند که مذاکرات ادامه خواهد یافت و تلاش خواهد شد تا موانع برطرف شود. اما آیا آنها قادر به این کار خواهند بود یا نه مشخص نیست. مسائل پیچیده ای مطرح است وطرفین درحال کشمکش هستند. اکنون تلاش می شود با اعصاب رسانه ها بازی شود زیرا گاهی از جلسات خارج می شوند و مطلبی را عنوان می کنند و ساعاتی بعد قصه تغییر می کند. ما باید منتظر بمانیم.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------