آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واشنگتن: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در زمینه سلاح و موشک هیچگاه برداشته نمی‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

واشنگتن اعلام کرد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در زمینه سلاح و موشک هیچگاه برداشته نمی‌شود.

یک مقام آمریکایی که نام آن فاش نشد اعلام کرد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در زمینه سلاح و موشک هیچگاه برداشته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هنوز پیشرفت اساسی در مذاکرات وین حاصل نشده است.

وی همچنین با اشاره به مصاحبه وزیر خارجه روسیه گفت نمی‌داند لاوروف این هشت موضوع باقیمانده در مذاکرات را از کجا آورده است. این مقام آمریکایی تاکید کرد هنوز موضوعات شماری از موضوعات باقیمانده که باید حل شوند.

این مقام آمریکایی که با خبرنگاران رسانه های غربی گفت‌وگو می کرد، افزود: به زودی معلوم می شود توافق اصولا ممکن است یا اصلا ممکن نیست.

وی گفت که برای دستیابی به یک توافق خوب ، دسترسی به « سایت های مشکوک هسته ای» باید حل شود که معتقدم به زودی چنین خواهد شد.

« سایت های مشکوک هسته ای» اصطلاحی است که به تازگی آمریکا جایگزین مراکز نظامی کرده است.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: اگر پس از این همه مذاکره و پیشرفت و نزدیک شدن به خط پایان در نهایت به توافق نرسیم، فاجعه خواهد بود.

این در حالی است که یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده دلیل ادامه یافتن مذاکرات تا دو روز دیگر را «دلبستگی طرف مقابل به تحریم ها، شورای امنیت و قطعنامه های آن» و نیز عدم اجماع میان کشورهای 1+5 عنوان کرد.

وی روز سه شنبه گفت: به نظر می رسد چند موضوع علت اصلی به جمع بندی نرسیدن مذاکرات است. یکی ، دلبستگی شدید طرف مقابل به تحریم ها و عدم توانایی برای تصمیم گیری سخت درمورد رفع تحریم ها است و دیگری ، دلبستگی عاطفی بیش از حد به شورای امنیت و قطعنامه های آن و محتوای قطعنامه جدید شورای امنیت برای لغو تحریم ها.

همچنین سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اینترفکس تصریح کرد: من می توانم به شما اطمینان دهم که یک مشکل بزرگ باقی مانده و آن هم مربوط به تحریم هاست: این مشکل تحریم تسلیحاتی است.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------