آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جان کري رکورد شکست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش اسوشیتدپرس از وین، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دور کنونی مذاکرات هسته ای ایران در وین بیش از هر مقام آمریکایی دیگر در بیش از 40 سال گذشته به منظور مذاکره در یک کشور باقی مانده است. اکنون با توجه به اینکه رسیدن به توافق در آینده نزدیک متصور نیست حضور او در اتریش می تواند از این هم طولانی تر شود.

سفر کری به وین اکنون وارد پانزدهمین روز خود شده است و تاکنون رکورد خود او را در زمینه سفرهای دیپلماتیک طولانی شکسته است و دارای رکورد بیشترین تمدید سفر یک وزیر امور خارجه آمریکایی از سال 1983 و سفر جورج شولتز George Shultz است. کری اگر تا یکشنبه در وین بماند با رکورد شولتز برابری خواهد کرد.

آنچه ماموریت طولانی فعلی وزیر امور خارجه آمریکا را منحصر به فرد می کند داشتن تنها یک هدف و برگزاری مذاکرات تنها در یک مکان است. هدف این سفر رسیدن به توافقی برای مهار برنامه هسته ای ایران به مدت یک دهه در برابر لغو دهها میلیارد دلار مجازات اقتصادی علیه این کشور است.

پس از سفر 34 روزه هنری کیسینجر Henry Kissinger وزیر امور خارجه وقت آمریکا به خاورمیانه در سال 1974 برای دستیابی به صلح بین اسرائیل و کشورهای عربی، دیگر هیچ وزیر خارجه آمریکایی برای یک هدف واحد دست به سفری به این حد طولانی نزده است.

اما بر خلاف کیسینجر که بر اساس دیپلماسی رفت و برگشت مدام بین قدس،‌ دمشق، امان و سایر شهرها در رفت و آمد بود، کری همه دوران سفر خود را در وین پایتخت اتریش سپری کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی - صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------