آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واشنگتن: دیدار کری با ظریف بسیار کوتاه بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


واشنگتن:
فشار بر ایران به دلیل رفتارهای مخرب را ادامه می‌دهیم/ حضور ایران در مذاکرات سوریه را مهم می‌دانیم

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت دیدار ظریف و کری بسیار کوتاه بوده است.

 جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت که دیدار کری با ظریف بسیار کوتاه بود.

وی با ادعای اینکه دیدار وزرای خارجه دو کشور بر موضوع هسته‌ای متمرکز بوده اضافه کرد احتمال دیدارهای بیشتر میان ظریف و کری منتفی نیست.

«کربی» در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس، مبنی بر اینکه آیا با توجه به حضور نماینده اوباما در ائتلاف داعش در تصاویر منتشر شده از دیدار کری و ظریف این احتمال منطقی است که دو طرف درباره سوریه هم صحبت کرده باشند گفت که او این تصویر را ندیده است. وی پس از اصرار خبرنگار آسوشیتدپرس در این باره گفت اطلاعی درباره این موضوع ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه کری در نشست چند جانبه فردا وقت کافی برای گوش دادن به صحبت‌های ظرف وجود دارد تأکید کرد که دیدار امروز دو طرف بر موضوع برجام و اجرای آن متمرکز بوده است.

«جان کربی»، همچنین تصریح کرد که احتمال انجام دیدارهای بیشتر میان ظریف و کری وجود دارد و این موضوع را منتفی نمی‌داند. 

وی همچنین گفت که احتمال برگزاری دیدارهای بیشتر درباره سوریه وجود دارد، اما اینکه ایران در این مذاکرات حضور داشته باشد یا خیر، باید مشخص شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعای فاکس‌نیوز مبنی بر همکاری مسکو و تهران برای انتقال سلاح به سوریه گفت که همین مسائل هستند که درباره آنها در نشست فردا صحبت خواهند شد.  وی همچنین گفت که تحریم‌های وضع شده علیه سپاه پاسدان انقلاب اسلامی به همین دلیل وضع شده‌اند.

«جان کربی» علی‌رغم تصریح اینکه وزیر خارجه آمریکا حضور ایران در مذاکرات هسته‌ای را مهم می‌داند، تأکید کرد که این به معنای تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران نیست.

«کربی» با متهم کردن ایران به انجام «رفتارهای مخرب» در منطقه تأکید کرد واشنگتن از ابزارهای لازم و کافی برای مقابله با این رفتارها برخوردار است. وی اضافه کرد اگر قرار است برجام آغازگر روابط جدید میان تهران و واشنگتن باشد، ایران باید رفتارش را عوض کند.

کربی علی‌رغم اظهار اینکه واشنگتن از رفتار ایران در منطقه راضی نیست گفت تهران فرصت دارد به قدرتی سازنده در منطقه تبدیل شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه دیدگاه واشنگتن پیشتر بر این متمرکز بود که ایران نباید در مذاکرات سوریه حضور داشته باشد گفت که مقامات آمریکا اکنون می‌دانند که حضور ایران در این گفت‌وگوها مهم است.

جان کربی درباره هدف از مذاکرات سوریه هم گفت که چیزی که واشنگتن از این گفت‌وگوها می‌خواهد رسیدن به نتیجه درباره تشکیل دولتی مشروع در سوریه است.

 

اخبار سیاست خارجی  - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------