آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کانادا خواهان از سرگیری روابط با ایران شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«جاستین ترودو» نخست وزیر جدید کانادا اعلام کرد که برای برقراری روابط دوباره میان ایران و کانادا که در سال 2012 توسط مقامات کانادایی به صورت یکجانبه قطع گردیده بود، آماده است.

به گزارش «تی آر تی» ترکیه، ترودو تاکید کرده است که دولت جدید بر خلاف «استیفن هارپر» نخست وزیر سابق کانادا، خواهان ایجاد تغییرات چشمگیر در روابط خارجی و دیپلماتیک کانادا با کشورهای ایران و آمریکا است.

حزب لیبرال کانادا به رهبری ترودو توانست در انتخابات سراسری این کشور بر حزب محافظه کار حاکم پیروز شود و قدرت را پس از سه دوره از «استفن هارپر» نخست وزیر کانادا بگیرد.

هارپر به خاطر مواضعش در حمایت از رژیم صهیونیستی هدف انتقادات گسترده ای قرار گرفته بود. دولت هارپر در سپتامبر 2012 به بهانه آنچه تهدید ایران برای رژیم صهیونیستی خوانده شد، روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

برای نخستین بار در تاریخ کانادا، چهار نفر از 6 نامزد این انتخابات در حوزه های تورنتو و حومه، ایرانی تبار بودند که دو نفر از آنها یکی با 53 درصد آرا و دیگری با کسب 46.7 درصد آرا و هر دو از حزب لیبرال در حوزه انتخابیه خود پیروز شدند. دو ایرانی پیروز این انتخابات نیز قطع رابطه کانادا با ایران را اشتباهی در سیاست خارجی این کشور دانستند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------