آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

اعضای داعش: نفت خود را به واسطه قطری‌ها به ترکیه می‌فروشیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

منابعی در گروه تروریستی داعش تاکید کردند، آنکارا پرونده نفت داعش را برعهده دارد و براساس اصل نفت در مقابل پول، اسلحه و کریدور مرزی برای استقبال از مهاجران رابطه‌ای میان دو طرف وجود دارد.

منابعی از گروه تروریستی داعش در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان اظهار داشتند: ترکیه برای فرماندهان داعش مکان پشتیبانی است و هرگونه اختلافی میان دو طرف به رابطه آنکارا و ما ضربه می‌زند و از این منظر رهبران داعش بر عدم تعرض به قبر سلیمان شاه تاکید دارند.

منابع مذکور تاکید کردند: نفت داعش به صورت مرتب و از طریق برخی واسطه‌ها به ترکیه فروخته می‌شود و اعضای قطری گروه (داعش) به دلیل اعتماد بالایی که ترکیه به آنها دارد، پرونده منابع مالی گروه (داعش) را برعهده دارند.

این منابع ادامه دادند، ترکیه نفت داعش را غنیمت جنگی خود می‌داند و برای خود سهمی در آن قائل است که این سهم براساس رابطه دو طرف کاسته و یا افزایش می‌یابد.

منابع یادشده ادامه دادند: هرگاه منافع مشترک میان داعش و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه افزایش یابد، صادرات افزایش می‌یابد و هرگاه این رابطه ضعیف شود، ترکیه به ارتش آزاد سوریه، برخی گروه‌های وابسته به احرار الشام روی می‌آورد.

منابع مذکور تاکید کردند: ترکیه با کانال‌هایی که دارد میانجی و انتقال‌دهنده این ثروت نفتی از سوریه و عراق به کشورهای اروپای شرقی است.

 

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------