آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

وزارت اطلاعات آلمان: وزیر دفاع بی‌تجربه عربستان درحال بازی با آتش است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزارت اطلاعات آلمان می گوید: وزیر دفاع بی‌تجربه عربستان درحال بازی با آتش است

 سازمان اطلاعات آلمان در گزارشی جانشین ولیعهد جوان عربستان را فردی بی‌تجربه و متکبر معرفی کرد که به دنبال گسترش تنش در خاورمیانه است.

به گزارش تسنیم به نقل از  ایندیپندنت، در پایان سال گذشته میلادی سازمان اداره اطلاعات آلمان یادداشتی یک و نیم صفحه‌ای را منتشر کرد که در آن اشاره شده بود عربستان سیاست مداخله عجولانه را اتخاذ کرده است. در این گزارش محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع کنونی عربستان به عنوان یک شخصیت 29 ساله و بی‌تجربه معرفی شده که با ترویج جنگ در یمن و سوریه به دنبال بی‌ثبات ساختن دنیای اعراب است.

هرچند این یادداشت با اعتراض دولت عربستان همراه شد و این نارضایتی از طریق وزارت خارجه المان به اداره اطلاعات این کشور انتقال یافت اما هشدار اداره اطلاعات نشانه‌ای از این نگرانی بود که عربستان به یک مهره غیرقابل پیش‌بینی تبدیل شده است. یکی از وزرای خارجه سابق در خاورمیانه که نخواست نامش فاش شود دراین باره گفت: در گذشته سعودیها به دنبال بازنگه داشتن تمام گزینه‌های خود بوده و حتی زمانی که به دنبال خلاص شدن از دولتی بودند نیز احتیاط می‌کردند.

اعدام شیخ نمر و 46 تن دیگر، حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، حمله هوایی به یمن که همگی توسط محمد بن سلمان آغاز شد هیچیک موفق نبوده است. روابط ایران و عربستان مدتهاست که دچار تنش شده است اما در روزهای گذشته و با دادگاهی 4 ایرانی در این کشور به نظر می‌رسد عربستان به دنبال تشدید این تنش است.

با اینحال محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای با اکونومیست اعلام کرد: جنگ میان ایران و عربستان  آغاز یک فاجعه در منطقه است و تاثیر آن بر دیگر نقاط دنیا بسیار شدید خواهد بود. مطمئنا ما اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد.

این مصاحبه با هدف کسب اطمینان دنیای خارج از خاورمیانه انجام شد اما در عوض این ذهنیت را بیش از پیش تقویت کرد که بن سلمان  یک فرد خام و متکبر است. این احساس نیز وجود دارد که سلمان یک قمارباز بی‌تجربه است که در زمان باخت به دنبال بلوف زدن و ترساندن حریف است. با اینحال دلیل اصلی اقدامات یکجانبه عربستان ناامیدی از همکاری با آمریکا پس از دستیابی به توافق هسته‌ای میان واشنگتن و تهران است.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------