آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

چین خواستار خویشتنداری ایران و عربستان شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه چین؛
چین خواستار خویشتنداری ایران و عربستان شد

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد، معاون وزیر خارجه کشورش در جریان دیدار از ایران و عربستان خواستار حفظ خویشتنداری دو کشور در شرایط موجود شده است.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد که معاون وزیر خارجه کشورش از ایران و عربستان خواست تا تلاش های دو جانبه ای را برای حفظ صلح و ثبات در منطقه به انجام برسانند.

«هانگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنان امروز خود در این باره به خبرنگاران گفت: در جریان دیدار «ژانگ مینگ» معاون وزیر امور خارجه این کشور با نمایندگان ایران و عربستان سعودی ابراز امیدواری شد تا دو کشور خویشتنداری خود را به کار بسته و در مسیر حل و فصل تنش های به وجود آمده با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

لازم به ذکر است، ژانگ مینگ بین ششم تا دهم ماه ژانویه سال جاری دیدارهای دو جانبه ای را از هر دو کشور داشته و به بررسی اوضاع کنونی و تنش های به وجودآمده میان دو کشور پرداخته است.

لازم به ذکر است به دنبال اقدام جنون آمیز عربستان سعودی در اعدام آیت الله «نمر باقر النمر» فعال سیاسی معترض این کشور در هفته گذشته، موجی از اعتراضات سراسر جهان را فرا گرفت. در این راستا، این شبه جزیره که به دنبال راه فراری برای تبرئه خود از فجایعی مانند تجاوز به یمن و حادثه دلخراش حج امسال بود، ایران را متهم به جانبداری کرده و متعاقب آن با تمسک به جنجال رسانه ای اربابان خود، به صورت یکجانبه روابط خود با ایران را قطع کرد.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------