آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آیت‌الله هاشمی: دوره‌ای پرتلاش برای رونق اقتصادی پس از برجام آغاز شده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دوره‌ای پرتلاش برای رونق اقتصادی و صنعتی پس از برجام آغاز شده است.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار پترکاژیمیر، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی جمهوری اسلواک و هیأت همراه، اظهارداشت: ایران آماده توسعه همکاری‌های همه جانبه و تعامل مثبت و سازنده با کشورهای مختلف دنیا از جمله جمهوری اسلواک است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به توافق ۱۹۵ کشور دنیا موسوم به توافق پاریس مبنی بر حفظ اقلیم سالم، اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که آلودگی محیط زیست به ویژه هوا یکی از معضلات بسیار جدی شهرهای کلان و پرجمعیت دنیا از جمله تهران است، تولید انبوه موتورسیکلت و ماشین برقی و استفاده از این وسیله پاک، می‌تواند راه حل جدی برای رفع معضل آلودگی هوا باشد؛ چرا که بخش اعظم آلودگی هوای تهران مربوط به تردد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت است.

او با اشاره به یکی از برنامه‌های سفر معاون نخست وزیر جمهوری اسلواک به شهرهای قزوین و خدابنده، گفت: می‌توانید در این سفر‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کنید، چون این دانشگاه در زمینه ساخت موتورسیکلت و ماشین برقی بسیار پیشرفت کرده است و شما چون سابقهٔ خوبی در تولید خودرو دارید، می‌توانید با همکاری با این دانشگاه کیفیت محصولات تولیدی را بالا ببرید.

او به سفر روزهای آتی معاون نخست وزیر و وزیر دارائی جمهوری اسلواک و هیأت همراه به خدابنده نیز اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین گنبد دنیا در خدابنده است و چون خیلی قدیمی است در حال بازسازی می‌باشد. شما در این شهر با قدرت معماری ایران در ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال پیش پی می‌برید.

هاشمی رفسنجانی بازدید از سواحل زیبای دریای خزر، باغات مرکبات در طول ششصد کیلومتر و جنگل‌های انبوه شمال کشور را به این هیأت اروپایی پیشنهاد داد و گفت: تنوع آب‌وهوایی ایران در شمال و جنوب و برخورداری از همهٔ منابع طبیعی، مناظر بی‌نظیری برای گردشگران به وجود آورده است.

در ابتدای این دیدار، آقای پترکاژیمیر با بیان اینکه به همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، تبادل استاد و دانشجو، نفت، گاز و محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر، تمایل داریم، گفت: ایران از دوران قدیم کشور دوست ما بوده است و ما بسیار علاقه‌مند هستیم که با فرهنگ‌های مختلف آشنا شویم و تبادل اطلاعات کنیم.

او به شروع سفر خود و هیأت همراه، از مشهد مقدس و بازدید از موزه فرش اشاره کرد و گفت: برای من تجربه‌ای بی‌نظیری بود که حرم حضرت امام رضا (ع) را دیدم.

معاون نخست وزیر و وزیر دارائی جمهوری اسلواک با بیان اینکه در حال حاضر اروپا با بحران هجوم پناهندگان و آوارگان جنگی روبرو است، گفت: از میزبانی ایران در پذیرش میلیون‌ها پناهنده افغانی تشکر می‌کنیم و همانطور که حضرت‌عالی گفتید پناهندگان امروز نتیجه کارهای اشتباه و نادرست گذشته اروپاست.

پترکاژیمیر در پایان با تأکید بر نقش ایران در امنیت منطقه، اظهار داشت: منطقه بدون ایران به آرامش و ثبات دست پیدا نخواهد کرد.

 

اخبار  سیاست خارجی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------