آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش سخنگوی وزارت خارجه در مورد درخواست ۳ عضو کنگره آمریکا برای سفر به ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حسین جابر انصاری در جلسه هفتگی خود با اصحاب رسانه به پرسش های مختلف پیرامون موضوعات متفاوت در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در جلسه هفتگی خود اعلام کرد که ولایتی در سفر به روسیه دیدارهایی در سطوح عالی داشته و در مورد روابط دوجانبه رایزنی داشته است.

وی همچنین از پیشرفت در روابط میان ایران و روسیه خبر داد.

برخی‌ کشورها مواضع دشمنانه‌ای نسبت به برجام اتخاذ کرده‌اند
وی درباره برجام و نگرانی برخی کشورها نیز اظهار داشت: از دید ایران، برجام علیه هیچ کشوری در جهان و منافع کشورهای همسایه ما نیست. اما برخی دولت‌های خارجی به خاطر احساس ضعف در سیاست داخلی و خارجی مواضع دشمنانه‌ای نسبت به برجام اتخاذ کرده‌اند. آنها احساس می‌کنند که تغییر شرایط بین‌المللی خطری برای آنها دارد. ما از آنها دعوت می‌کنیم از این کار اجتناب کرده و به دنبال حل مشکلات داخلی و خارجی خود باشد.

بحران سوریه اساسا نتیجه مداخله برخی کشورهای منطقه‌ای و جهانی است
جابری انصاری در ادامه به تحولات سوریه نیز اشاره کرد و افزود: بحران سوریه اساسا نتیجه مداخله برخی کشورهای منطقه‌ای و جهانی برای تحمیل سیاست‌ها و خواسته خود است. سیاست‌هایی که باعث این بحران، تداوم و تشدید آن شده است و ادامه این سیاست‌ها طبیعی است که به حل بحران منتج نشده و آن را تشدید می‌کند.

وی در ادامه هشدار داد: هرگونه اقدامی در کشورهای دچار بحران باید با حفظ حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت: وضعیت سوریه یک بحران جاری است، گفتگوهای سوری-سوری بین دولت و معارضان در جریان بوده است و به خاطر موضع برخی معارضان، و برخی پیش شرط‌ها توسط برخی کشورها این مداکرات متوقف شد. ایران عقیده دارد که این امر بایست براساس نفی خشونت و گفتگوهای بدون بیش شرط ادامه یابد.

ایران و اتحادیه اروپا هر 6 ماه یکبار گفتگو می‌کنند
سخنگوی وزارت خارجه در مورد سفر موگرینی به ایران نیز گفت: آنچه قطعی است سفر خانم اشمیت به تهران است که امروز و فردا مذاکراتی با معاون وریر خارجه خواهد داشت. بین ایران و اروپا توافق شده گفتگوهایی هر شش ماه یکیار در مورد تمامی ابعاد و موضوعات مرتبط داشته باشند.

وی با تایید سفر وزیر خارجه کشورمان به اروپا گفت: اوایل هفته آینده آقای دکتر ظریف به بروکسل می‌رود که در چارچوب روابط ایران و اروپا است، هرچند موضوعات دوجانبه با بلژیک نیز در این سفر پیگیری خواهد شد.

جابری انصاری در بخشی از سخنان خود به بحران یمن نیز اشاره کرد و در این باره گفت: ایران از ابتدای بحران در یمن و برخی کشورهای منطقه تاکید داشته که ادامه بحران تنها به تشدید تروریسم و گروه‌های تروریستی منجر شده و منشا تهدید صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود. تحولاتی که طی روزهای اخیر در جنوب یمن رخ داده و تروریست‌ها پیشرفت‌هایی داشته‌اند از نمودهای این وضعیت است.

واکنش جابری انصاری به درخواست 3 عضو کنگره آمریکا برای حضور در ایران
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد درخواست سه عضو کنگره آمریکا برای نظارت بر انتخابات ایران گفت: این اقدام در نگاه اولیه یک اقدام سیاسی و تبلیغاتی است. سیاست ایران به طور کاملا روشنی جلوگیری و ممانعت از مداخله خارجی است.

انگلیس طی 3 هفته آینده برای اتباع ایران در تهران ویزا صادر می‌کند
جابری انصاری در مورد ارتقای روابط با انگلیس نیز گفت: انگلیس اعلام آمادکی کرده که طی سه هفته آینده برای انباع ایرانی در تهران ویزا صادر کند. بر اساس قانون مجلس و تصمیمات ملی در مورد روابط با انگلیس تصمیم گرفته می‌شود و تاکنون هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره موضوع دستگیری خاوری در کانادا گفت: این موضوع از سوی اینترپل و نیروی انتظامی در حال بیکیری است و اقدامات لازم صورت گرفته است. تدبیری که انخاذ شده همکاری بهتر با دولت کانادا پس از تغییر دولت اتاوا است، هر چند تاکنون فقط تغییر مواضع بوده و اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

انصاری در مورد کنفرانس امنیتی مونیخ و اینکه چه هیئتی از ایران در این کنفرانس حضور خواهد یافت گفت: از عالی ترین سطوح کشور دعوت شده و جناب آقای ظریف در این نشست شرکت خواهد کرد و در حاشیه اجلاس مونیخ نیز نشست بین‌المللی در مورد سوریه است که جناب وزیر در آن شرکت خواهند کرد.

مسئله حج نباید با مسائل سیاسی و اختلافات دو کشور ایران و عربستان در هم تنیده شود
انصاری در مورد رفت و آمد حجاج ایرانی به عربستان در شرایط قطع روابط نیز گفت: ما معتقدیم که حج موضوعی دینی است و نباید با مسائل سیاسی و اختلافات در هم تنیده شود. حج امری واحب برای مسلمین است و میزبانی مشارف مشرفه و حج افتخاری است که نصیب عربستان شده و این میزبانی مقتضیات میزبانی را دارد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر یونان به تهران نیز گفت: روابط ایران و یونان روابطی متمایز بوده و در تمامی دوران این روابط برقرار و مثبت بوده است.

اسرائیل به دنبال اختلافات بین کشورهای اسلامی است
وی درباره مسئله فلسطین نیز گفت: هم در عمل و هم در مواضع بر اهمیت مسئله فلسطین به عنوان موضوع اول جهان اسلام تاکید کرده‌ایم. هدف اسرائیل این است که مسئله اول جهان اسلام که اشغال فلسطین است را به مسئله ثانوی تبدیل کند و اختلافات بین کشورهای اسلامی و درون کشورهای اسلامی را تشدید کند. اما مسئله فلسطین به عنوان موضوع اول جهان اسلام در دستور کار همیشگی ایران است.

 

اخبار سیاست خارجی  - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------