آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

وضعیت سیامک نمازی( تاجر تبعه آمریکا در ایران) به روایت دوستان و نزدیکانش



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

همزمان با ادامه بازداشت تاجر تبعه امریکا در ایران
وضعیت سیامک نمازی به روایت دوستان و نزدیکانشسر

منبعی نزدیک به وزارت امور خارجه امریکا اشاره کرده که "جان کری" درباره سیامک نمازی و وضعیت او تماس هایی با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران داشته است.

نشریه "پولیتیکو" با انتشار مطلبی به ادامه بازداشت "سیامک نمازی" تاجر ایرانی تبار تبعه امریکا در تهران اشاره می کند. این نشریه برای شناخت بیش تر او به سراغ دوستان و نزدیکان او رفته که وی را بهتر می شناسند.

به گزارش خرداد، پولیتیکو اشاره می کند که ماه گذشته چندین بازداشت شده تبعه امریکا از سوی ایران با زندانیان ایرانی تبار در زندان های امریکا مبادله شند با این حال، دوستان و اعضا خانواده سیامک نمازی از سرنوشت این دانش آموخته دانشگاه های تافتس و راتگرز اطلاعی ندارند. "بیژن خواجه پور" شریک جاری پیشین نمازی و یکی از بستگان خانوادگی او می گوید:"به نظر می رسد که گویی سیامک فراموش شده است. امیدوارم شهروندان و دولت امریکا او را فراموش نکنند".

پولیتیکو در ادامه اشاره می کند که نمازی 44 ساله در اواسط ماه اکتبر گذشته در تهران بازداشت شد. این نشریه می افزاید:"او در ماه جولای به ایران سفر کرده بود تا در مراسم تشییع جنازه حضور یابد اما برای خروج از ایران متوجه شد که امکان خارج شدن وجود ندارد. او اکنون زندان اوین به سر می برد و تاکنون اجازه ملاقات نداشته است".

پولیتیکو به نقل از یک منبع آگاه با این موضوع نوشته است که "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا از همتای ایرانی خود خواسته است تا برای ازادی نمازی تلاش کند. این منبع هم چنین گفته است که روز جمعه گذشته پنج گروه و لابی ایرانی – امریکایی با ارسال نامه ای برای جان کری از او خواسته اند تا تلاش مضاعفی را برای حل و فصل این موضوع به کار گیرد". این مقام آگاه در درون دولت امریکا گفته است:" از خواسته خود مبنی بر ازادی نمازی عقب نشینی نمی کنیم و تا زمانی که موضوع حل نشود و او به امریکا باز نگردد مصرانه بر سر خواسته خود باقی خواهیم ماند".

این نشریه در ادامه اشاره می کند که در حالی که تندروها در تهران مصمم به جلوگیری از هرگونه بهبود روابطی هستند و مفاد برجام نیز در حال اجرایی شدن است دوستان نمازی نگران هستند که اوباما دیگر رغبتی به دنبال کردن این موضوع نداشته باشد. این نشریه می افزاید:"در ابتدا افراد نزدیک به نمازی امیدوار بودند که ممکن است به سرعت و بدون نیاز به دیپلماسی نمازی ازاد شود. با این حال، ادامه  زمان بازداشت او آنان را نگران کرده است".

این نشریه اشاره می کند که سیاک نمازی به عنوان مشاور کسب و کار در سال های اخیر در دبی مشغول به فعالیت بوده است و در چندین شرکت نفتی متعلق به بخش خصوصی در امارات متحده عربی با مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری و منطقه ای از دانشگاه راتگرز مشغول کار بوده است. او هم چنین پژوهشگر پیشین مرکز ویلسون در واشنگتن بوده است و از جمله ایرانی – امریکایی هایی بوده که به گفته این نشریه از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی در ایران دفاع می کرده است.

پولیتیکو در ادامه اشاره می کند که لابی ها و گروه های ایرانی در بخشی از نامه اخیر خود به جان کری مدعی شده اند که نمازی مرتکب هیچ جرمی نشده و باید فورا ازاد شود. این نشریه اشاره می کند که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پدر سیامک نمازی فرماندار استان نفت خیز خوزستان بوده است و پس از انقلاب پس از مهاجرت به امریکا در سال 1983 میلادی به یکی از مقام های سازمان ملل در نیویورک تبدیل می شود. سیامک خود در دهه 90 میلادی به ایران بازگشت و در موسسه ای مشاوره ای به نام اتیه بهار به توصیه خواجه پور استخدام شد شرکتی که به دنبال افزایش کسب و کار خارجی با ایران بود.

در بخش دیگری از این گزارش "کریم سجادپور"پژوهشگر ارشد کارنگی علت بازداشت نمازی را پیامی از سوی طیف هایی که مخالف سرمایه گذاری خارجی در ایران هستند برای بازرگانان خارج از کشور قلمداد می کند و در این باره می افزاید:"این طیف معتقدند که پس ازلغو تحریم ها نباید فضای بیش از اندازه ای باز شود تا بازرگانان به ایران برای سرمایه گذاری خارجی بیایند".

 

اخبار سیاست خارجی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------