آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

جان کری: بدترین کار دخالت در انتخابات ایران است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه ایالات متحده درباره انتخابات ایران گفت: بدترین کاری که می توانیم انجام دهیم، مداخله در انتخابات است.

به گزارش ایسنا، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست گفت که آخرین تلاش‎هایش را برای پیشرفت دیپلماتیک با روسیه و ایران در نشست مونیخ در روز پنج‎شنبه به کار می‎گیرد و در عین حال هشدار داد که در صورتی که دیپلماسی به شکست بینجامد، اهرم‌های دیگری در اختیار دارد.

وی در این مصاحبه اظهار کرد که ایالات متحده به زمان سرنوشت‌ساز نهایی درباره سوریه نزدیک می‎شود که طی آن با پیشرفتی در جهت آتش‌بس حاصل می‌شود یا به سمت نقشه B و اقدامات نظامی جدید حرکت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که پختگی در مذاکرات بسیار مهم است؛ اگر یک طرف فکر می‌کند در حال پیروزی است و تقاضاهایی را مطرح می‌کند که طرف بازنده آن را نخواهد پذیرفت، کشتار و خونریزی ادامه می‌یابد.

وی گفت: انجام ندادن آخرین تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس که می‌تواند به هزاران نفر از مردم فراری از حلب کمک کند، بدترین شکل قصور دیپلماتیک خواهد بود. آن‌چه که ما انجام می‌دهیم محک زدن جدیت ایران و روسیه است و اگر آن‌ها جدی نباشند پس بررسی، طرح B اجباری خواهد بود. شما نمی‌توانید فقط نظاره‌گر باشید.

جان کری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توافق هسته‌ای ایران به شبیه‌سازی اوضاع سیاسی ایران با درگیری خودش با کنگره پرداخت و گفت: تندروها زندگی حسن روحانی رییس‌جمهور و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران را سخت کردند درست مانند نقش تندروها در ایالات متحده که من آن‌ها را تندرو خطاب نمی‌کنم به آن‌ها مخالف می‌گویم که مذاکرات ما را سخت کردند.

وی آشکارا نسبت به هرگونه تلاش ایالات متحده در حمایت از طرفداران روحانی هشدار داد و گفت:‌ بدترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم مداخله در انتخابات ایران است.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------