آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ناراحتی جمهوریخواهان از انتقال اورانیوم ایران به روسیه پس از توافق هسته‌ای



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کمیته روابط خارجی سنا در جلسه‌ای به بررسی موضوع انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه پرداخت که به نظر می‌رسد ناراحتی نمایندگان جمهوریخواه را به همراه داشته است.

به گزارش سی‌بی‌اس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به قانونگذاران این کشور گفت که از موقعیت مکانی دقیق چندین تن اورانیوم با غنای پایین ایران که به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای توسط یک کشتی روسی از این کشور خارج شده است مطلع نیست.

استفان مال، یکی از مقامات ارشد آمریکایی در موضوع اجرای توافق در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان شهادت داد که این ذخیره اورانیوم در اختیار روسیه قرار دارد. وی اعلام کرد که روسیه اطمینان دارد که این محموله به خوبی تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

مال اعلام کرد: واضح است که در بسیاری موارد و برای سالهای زیاد با روسیه اختلافاتی داشته‌ایم. اما یکی از بخش‌های رابطه ما همکاری کاملا نزدیک و محافظت از مواد هسته‌ای است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود پس از جلسه استماع گفت که محموله ایران در روسیه قرار دارد و در مکانی امن ذخیره خواهد شد. با اینحال این مقام حاضر به ارائه جزئیات بیشتر دراین باره نشد.

منتقدان توافق هسته‌ای کنترل روسیه بر اورانیوم غنی شده را یکی از نقاط ضعف این توافق می‌دانند. کریس اسمیت از حزب جمهوریخواه در بیانیه‌ای اعلام کرد این مسئله که به روسیه برای ذخیره این مواد حساس اعتماد شود غیرقابل باور و اهانت آور است.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------