آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

جان کری: احتمال تحریم مجدد ایران/لزوم توقف اقدامات خصمانه ایران در سوریه!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جان کری در پاریس مطرح کرد؛
احتمال تحریم مجدد ایران/لزوم توقف اقدامات خصمانه ایران در سوریه!

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتایان اروپایی خود آزمایش موشکی ایران را ناقض قطعنامه شورای امنیت خوانده و همچنین بر لزوم توقف خصومت ها از سوی ایران و روسیه در سوریه تاکید کرد!

به گزارش مهر به نقل از تایمز آو اسرائیل، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز بعد از گفتگو با رهبران اروپایی در پاریس درباره مسایل سوریه و رژیم صهیونیستی، در نشست مشترک خبری با وزرای خارجه انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه، موشک های ایران را تهدیدی برای منطقه دانست!

وی با اشاره به برد موشک های آزمایش شده ایران مدعی شد: آزمایش های اخیر موشکی ایران ناقض قطعنامه های شورای امنیت است!

وی همچنین تهدید کرد در صورت ادامه آزمایش های موشکی از سوی ایران تحریم های جدید علیه ایران اعمال خواهند شد.

بنابر این گزارش، وزیر خارجه آمریکا خواستار توقف درگیری ها در سوریه شده و گفت خشونت ها در سوریه کاهش یافته اند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری همچنین با اشاره به اظهارات ولید المعلم وزیرخارجه سوریه که حذف بشار اسد از قدرت را خط قرمز دمشق خوانده بود، وی را متهم به انجام اقدامات مخرب کرده و مدعی شد اظهارات وی بر خلاف توافق آمریکا با روسیه و ایران درباره لزوم انتقال سیاسی قدرت در سوریه و انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: نگران جلوگیری نظام سوریه از رسیدن امکانات پزشکی به برخی مناطق این کشور هستیم.

کری با تاکید بر لزوم امداد رسانی به مردم سوریه و متهم کردن دولت سوریه به مانع تراشی در مسیر امداد رسانی گفت: بیش از 500 هزار سوری در محاصره زندگی می کنند که باید به آنها کمک کرد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد پایان دادن به جنگ در سوریه به بحران آوارگان پایان می دهد،لذا باید به بحران سوریه پایان داد تا سفر آوارگان به اروپا متوقف شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با پرداختن به مسایل در شرق اوکراین و متهم کردن روسیه به دست داشتن در تحولات شرق این کشور گفت: روسیه دو گزینه در پیش رو دارد یا ادامه تحریمها یا پذیرفتن حل بحران در اوکراین و تضمین حاکمیت ملی این کشور.

وی همچنین از طرح فرانسه برای احیای مذاکرات سازش خاورمیانه استقبال کرده و گفت: با پادشاه عربستان توافق کردیم که حل مسایل فلسطینی ها و اسرائیل به افزایش تلاش ها نیاز دارد.

جان کری همچنین با متهم کردن ایران و روسیه به اقدامات خصمانه در سوریه مدعی شد با روسیه و ایران برای توقف این اقدامات توافق شده است!

وزیر خارجه آمریکا همچنین خواستار پایبندی طرف ها و دولت سوریه به هر گونه توافقی که در ژنو به دست می آید شده و در عین حال گفت با کشورهای منطقه از جمله قطر و عربستان سعودی درباره تلاش ها برای توقف اقدامات خصمانه در سوریه نیز در حال گفتگو هستیم.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------