آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

شلیک ٢١ گلوله توپ در اسلام آباد در بدو ورود روحانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

با شلیک ٢١ گلوله توپ به افتخار روحانی
رییس‌جمهور وارد پاکستان شد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رییس جمهوری و نخست وزیر پاکستان، روز جمعه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری در پایگاه هوایی نورخان از سوی نواز شریف، نخست وزیر و جمعی از مقام های ارشد کابینه پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

در مراسم استقبال در فرودگاه نورخان ، همزمان با پایین آمدن رییس جمهوری اسلامی ایران از پلکان هواپیما، ٢١ گلوله توپ به افتخار وی شلیک شد و دو کودک پاکستانی نیز به نمایندگی از مردم پاکستان با اهدای یک دسته گل ، ورود دکتر روحانی به کشورشان را خیر مقدم گفتند.

مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری همچنین قرار است در کاخ نخست وزیری پاکستان و پیش از آغاز مذاکرات خصوصی و امضای اسناد، انجام گیرد.

دیدار دکتر روحانی از اسلام آباد که در پاسخ به سفر سال گذشته نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان به تهران انجام می گیرد، فصل نوینی را در روابط ایران و پاکستان به ویژه در حوزه اقتصادی می گشاید.

سند راهبردی همکاری تجاری ۵ ساله ایران و پاکستان نیز قرار است در جریان این دیدار، نهایی و امضا شود.

توسعه و تعمیق روابط دو جانبه به ویژه در حوزه اقتصادی، تبادل نظر در زمینه مسایل مهم منطقه ای و بین المللی و رایزنی درباره اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با هدف وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام، از جمله اهداف سفر دو روزه رییس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان است.

روحانی را در این سفر وزرای خارجه ، کشور ، نفت ، صنعت، نیرو و بهداشت و همچنین رییس کل بانک مرکزی و استاندار سیستان و بلوچستان همراهی می کنند .

امضای چندین سند و یادداشت تفاهم در حوزه های اقتصادی، علمی و فرهنگی، رسانه ای و بهداشتی و پزشکی، در برنامه کاری رییس جمهوری و هیات همراه قرار دارد.

همچنین اعضای اتاق های بازرگانی ایران و پاکستان نیز طی این سفر در همایش مشترکی، راهکارهای توسعه همکاری بخش های خصوصی را بررسی و قراردادهایی نیز امضاء می کنند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------