آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیرامور خارجه کانادا: قطع رابطه با ایران پیامد مثبتی نداشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیرامورخارجه کانادا روزسه شنبه درسخنانی درباره خط مشی جدید سیاست خارجی این کشور، گفت که قطع رابطه این کشوربا ایران برای هیچکسی پیامد مثبتی نداشته است.

به گزارش منابع خبری کانادایی، «استفان دیون» درسخنانی دردانشگاه «اوتاوا» گفت: قطع رابطه کانادا با ایران برای هیچکسی؛ نه برای کانادایی ها ، نه برای مردم ایران ، نه برای اسرائیل ونه برای امنیت جهانی، پیامد مثبتی نداشت.


وی افزود: توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که متحدان ما در گروه 1+5 با ایران به آن دست یافتند، برنامه هسته ای ایران را به میزان قابل ملاحظه ای محدود کرد وراستی آزمایی های جدی آژانس بین المللی انرژی اتمی را تضمین کرد.


دیون ادامه داد: کانادا باید ازتلاش های متحدان خود با قاطعیت دفاع می کرد.


وی درمورد بسته شدن سفارت کانادا درایران گفت: سفارت کانادا درایران اکنون بیش از سه سال است که بسته شده ؛ نتایج این کار چه بوده است؟ آیا درست است که برای حفاظت از منافع کانادا به ایتالیا متکی باشیم؟


دیون افزود: امروز کانادا باید به ایران بازگردد تا نقش مفیدی درآن منطقه از جهان ایفا کند. تمام طرف ها از ما می خواهند که به تعامل با ایران بازگردیم و این کار را می کنیم.


وزیر امور خارجه کانادا در سخنرانی روز سه شنبه در دانشگاه اوتاوا ، از «باور مسئولانه» در سیاست خارجی لیبرال کانادا سخن گفت و تاکید کرد که این امر اصل راهنمای خط مشی جدید دولت لیبرال کانادا در قبال جهان است.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------