آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

اگر پهپادهای ایرانی وارد جنگ سوریه شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟



گمانه زنی درباره آغاز جنگی رباتیک
اگر پهپادهای ایرانی وارد جنگ سوریه شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نشریه ای امریکایی این پرسش را مطرح کرده در صورتی که اخبار منتشر شده درباره استفاده ایران از پهپادها در سوریه درست باشد آیا احتمال آغاز نوع تازه ای از جنگ ها بدون نیروی انسانی وجود دارد.

روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی در این باره که ممکن است استفاده از پهپاد های ایرانی در نبرد داخلی سوریه انقلابی رباتیک در سیاست بین المللی روی دهد می نویسد:"برخی از محققان، تحلیلگران و سیاستگذاران نگران هستند که پهپادهای آسان و ارزان تولید شده بیش از گذشته به کار برده شوند. پرسش در اینجاست که چه اتفاقی می افتد اگر تعداد کشورهای بیش تری توانایی نظامی تولید ارزان اما پیشرفته تسلیحاتی چون پهپادها را پیدا کنند. از نیجریه تا عراق، از ایران تا کره شمالی. سیاستگذاران نگران هستند که گسترش استفاده از پهپادها در جهان بتواند به بی ثباتی بیش تر بیانجامد و احتمال بروز درگیری ها را افزایش دهد.

 

هم چنین این موضوع زمینه استراتژیک بالقوه ای نیز دارد که ممکن است در صورتی که بسیاری از کشورها شروع به کار با پهپادها نمایند امریکا برتری نظامی و فنی خود را در این حوزه از دست دهد. پهپادها می توانند به کشورها اجازه دهند تا قدرت نظامی خود را در مقایسه با امریکا به دلیل کسری هزینه و زمان ارتقا دهند. به طور بالقوه کشورهای فقیرتر و در حال توسعه می توانند از این قابلیت های نظامی پیشرفته به خصوص برای تهدید امریکا و متحدان آن استفاده نمایند".

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

به گزارش خرداد، این روزنامه اشاره می کند که نگرانی هایی که از سوی برخی از تحلیلگران امریکایی درباره توان ایران در دستیابی به پهپادها مطرح شده اند تا حد زیادی اغراق آمیز هستند. این روزنامه می نویسد:"نخستین موضوع آن است که پهپادهای نظامی تولید شان نه آسان است نه ارزان . شاید بتوان پهپادهای اسباب بازی را چند صد دلار تهیه کرد اما تولید انبوه پهپادها برای ارتش امریکا هزینه بر خواهد بود. در این باره می توان به فرانسه اشاره کرد که از اواخر دهه 90 میلادی برنامه توسعه سیستم عمل های دوربرد تجسسی بدون سرنشین را همانند شکل های توسعه یافته توسط ایالات متحده و اسرائیل آغاز کرد.

 

اما فرانسه در این باره شکست خورد. در سال 2013 میلادی دولت فرانسه تصمیم گرفت تا پهپاد آر کیو -9 را مشابه مدل امریکایی آن بسازد اما سازندگان آن گفته اند که حتی تولید یک پلتفرم ساده از آن پهپاد نیز کار دشواری بوده است. در نتیجه، زمانی که تولید پهپادهای نظامی پیشرفته برای کشوری چون فرانسه دشوار است این موضوع برای سایر کشورها نیز سخت تر می نماید.

این روزنامه این پرسش را مطرح می کند در حالی که ایالات متحده و اسرائیل چندین سال طول کشید تا بتوانند به طور موثر با پهپادها کار کنند آیا سایر کشورها با تجربه محدودتر، بودجه پایین تر و پرسنل با مهارت و تجربه کمتر واقعا قادر به پیشی گرفتن از کشورهای توسعه یافته در این زمینه هستند. واشنگتن پست در این باره می نویسد:"در برنامه استفاده از پهپاد می توان به عراق اشاره کرد. عراقی ها پهپادهای نظامی را از چین خریداری کردند. اما عراق هیچ سیستم ارتباطی ماهواره ای ندارد. در نتیجه، پهپادها باید با استفاده از سیستم امواج کوتاه برد رادیویی کار خود را انجام دهند. در نتیجه، این موضوع پهپادهای مورد استفاده در عراق تنها می توانند در درون مرزهای آن کشور پرواز کنند و استفاده از آن ها در جنگ های گسترده با سایر کشورها ناممکن خواهد بود. واقعیت آن است که در سوی دیگر تجربه پایین نیروهای عراقی نیز وجود دارد در صورت عدم داشتن تجربه و مهارت لازم احتمال آن وجود دارد که آنان به جای اهداف داعش هدف های خود را مورد حمله قرار دهند.

این روزنامه با این استدلال اشاره می کند که توسعه برنامه پهپادی ایران نیز سبب برهم خوردن ثبات بین الملل و افزایش جنگ ها نمی شود.

 

اخبار سیاست خارجی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------